4701
Sök

Hjälp med inkoppling av dimljus till Golf Variant års 95.

730 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Hallå..

Har en Golf III Variant som jag hade tänkt att koppla in dimljusen till.
Men hittar inga org kablar till det i motorutrymmet.
Har "dimljus reglage" och dimljus men inga kablar.

Kanske har missat org kablarna som ska vara i motorutrymmet?

Eller om någon har ett el schema eller kan  förklarar lite snabbt och lätt hur jag ska
gå till väga?

Mvh

97 Inlägg
21 juli 2010
ska du koppla in det som om det vore orginal så kommer du åka på att byta ljusknappen med.
om du tittar på den så kommer du att se att du inte har något "dimljusfram" reglage på den.

Vet inte säkert om kablarna finns där eller inte men p min gamla import vr6a 1992 fanns de inte.
Det smidigaste är väl att fulkoppla det lite snyggt, antagligen via en brytare eller via tändningen.
Dock så måste du kunna ha dem avstängda när du har halvljus igång, annars kommer det inte gå igenom bes.

Det kan nog vara en fördel att veta vad det är för årsmodell?

730 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
vadsomhelst skrev:
ska du koppla in det som om det vore orginal så kommer du åka på att byta ljusknappen med.
om du tittar på den så kommer du att se att du inte har något "dimljusfram" reglage på den.

Vet inte säkert om kablarna finns där eller inte men p min gamla import vr6a 1992 fanns de inte.
Det smidigaste är väl att fulkoppla det lite snyggt, antagligen via en brytare eller via tändningen.
Dock så måste du kunna ha dem avstängda när du har halvljus igång, annars kommer det inte gå igenom bes.

Det kan nog vara en fördel att veta vad det är för årsmodell?

Ljusknapp med dimljus funktion finns redan.

Och årsmodellen är 95.

Båda dessa saker står i mitt inlägg;)

730 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
Ingen som vet?

67 Inlägg
24 april 2011
har samma problem har dumljus knapp både fram och bak men inga kablar i motor rummet och har en golf 3 GL 94 års

67 Inlägg
15 maj 2011
jag har precis kopplat in dimljus till min och vet inte om de e samma på en golf 3 variant. man får plocka kablarna från en skrot bil som har dimljus och sen får man ta hela kabel stamen som sitter ovan för kylaren som har alla kablarna dock behöver man inte använda den utan man ska använda en kabel som e till strömen till dimljusena, kommer inte ihåg vilken färg de är från kablen men lätt och ta reda på. om de skulle vara till hjälp smile

Sök