2168
Sök

Bromstrycksackumulator Audi 100 - 94

19 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Hej på er!
Har en Audi 100 2.0 -94 där lampan ( ! ) börjat blinka nu. Den blinkar hela tiden ungefär som blinkers lampan.
Läste att ett symtom kunde vara att med motorn av blev bromspedalen stum endast efter ca 3 tryck på pedalen.
Men har jag överhuvudtaget nån bom och issåfall hur ser den ut och var sitter den? Nått annat som kan vara galet?
Bromsverkan är det inget fel på har aldrig varit heller.. och det är olja i behållaren och den läker inte olja..
Senast redigerat av te_wik (14 maj 2011)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 maj 2011
Redigerade din rubrik så den följer reglerna.

Jag vill minnas att det inte finns någon "bomb" eller bromstrycksackumulator som den egentligen heter i dessa bilar.

Kolla beläggen fram, är beläggen bra så kolla kablarna till slitagevarnarna, vanligt fel.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Svetsare
3 150 Inlägg
14 maj 2011
te_wik skrev:

Jag vill minnas att det inte finns någon "bomb" eller bromstrycksackumulator som den egentligen heter i dessa bilar.

Kolla beläggen fram, är beläggen bra så kolla kablarna till slitagevarnarna, vanligt fel.

Mvh Tommy

När kom slitagevarning på dessa?  Har nämligen samma problem. Lampan blinkar ibland och lyser med fast sken ibland, kan skifta medans bilen står still på plan mark. Har olja i behållaren osv.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 maj 2011
ZonaX skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

När kom slitagevarning på dessa?  Har nämligen samma problem. Lampan blinkar ibland och lyser med fast sken ibland, kan skifta medans bilen står still på plan mark. Har olja i behållaren osv.

Det törs jag inte svara på, men tror inte det finns någon sådan i din bil. Känns dina bromsar bra och du har vätska så skulle jag tro att det är givaren i behållaren som spökar.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Svetsare
3 150 Inlägg
15 maj 2011
te_wik skrev:
ZonaX skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Det törs jag inte svara på, men tror inte det finns någon sådan i din bil. Känns dina bromsar bra och du har vätska så skulle jag tro att det är givaren i behållaren som spökar.

Mvh Tommy

Ok, vi testade nämligen att lossa locket och röra på den flytgivaren som sitter i locket men lampan tändes inte. Då sa någon att det kanske var kontakten till handbromsen, har ej hunnit kolla det men är det nåt du har hört om?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 maj 2011
ZonaX skrev:
te_wik skrev:
ZonaX skrev:

Mvh Tommy

Ok, vi testade nämligen att lossa locket och röra på den flytgivaren som sitter i locket men lampan tändes inte. Då sa någon att det kanske var kontakten till handbromsen, har ej hunnit kolla det men är det nåt du har hört om?

Ja alltså kontakten är väl inget vanligt fel men kan inträffa, kolla upp det.

Mvh Tommy

Sök