3307
Sök

Tips på billjud! Bmw e36 " fast baksäte utan skidlucka"

Räkan
57 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Hej!
skulle vilja ha tips på hur jag kan få bättre ljud i min Bmw 320 e36 -91.
det är mest hur jag ska få in basen i kupén.
Jag vill gärna ha kvar baksätet som är av fast modell utan skidlucka.

16 197 Inlägg
21 februari 2010
kapa hål i hatthyllan.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

98 Inlägg
15 maj 2011
Har samma förutsättning som dig med "fast baksäte", och har kapat ett 4" hål i hatthyllan/plåten under. Tycker det basar på bra. Men har lite problem att få bagageluckan och vara tyst, jag tänkte slänga i asfaltsmatta men vill se hur någon annan har löst det problemet innan jag kapar mattorna. För jag vet inte riktigt hur det blir bäst dämpat när man sätter dit mattan. Kommer även lägga på något extralim för att få dom att sitta kvar, någon som har tips på ett bra lim till asfaltsmatta mot plåt med lack?

Så någon som har bild på hur dom har dämpat i bak på en BMW e36 vore det tacksamt med bild!
Även ute efter ett plaströr från 6" till 4"(som en dammsugarslang), någon som vet vart man kan köpa det?

55 Inlägg
17 maj 2011
Jag har haft grym bas i båda mina förra bilar (e36 coupe) använde 2st RE 12 basar och en 6" Aeroport upp i mitten av baslådan alltså genom hatthyllan. Många som sagt att det ska låta mkt sämre än bandpasslådor ,men det blev ett grymt tryck in i kupen.Blev riktigt snyggt också när man klädde om hatthyllan med hålet.

Har kvar Lådan+hathyllan samt en RE bas+porten. Den andra basen ska jag ha kvar.

Pma mig om någon är intreserad.

Sök