2522
Sök

Bmw 535 olja i vatten

34 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
tja nu är det så att jag precis har lyft toppen på min BMW e34 535 -90 vi planade toppen bytte packningar o gjorde fint. drog med momentnyckel o allt vad man nu ska göra. körde lite med bilen några dagar. när jag sedan stannade på en parkering läckte den vatten men det visade sig vara en slang som gått sönder men nu när vi hällde i nytt vatten med glykol så spottade den ut massor med olja i expansionskärlet och det fanns ingen olja kvar i motorn. då jag inte e så sugen på att lyfta toppen igen o inte vet vad felet e så frågar jag om hjälp om vad det kan vara. tacksam för all hjälp

mvh/sebbe

Med.lem
3 759 Inlägg
27 maj 2011
Körde du som fan?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

34 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
dum som man e så gasar man ju men inte överdrivet mycke eller ofta tycker jag i alla fall

Med.lem
3 759 Inlägg
27 maj 2011
whitepower skrev:
dum som man e så gasar man ju men inte överdrivet mycke eller ofta tycker jag i alla fall

När du sköt kylarslangen, körde du som fan då?
Dvs mycket varv.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

34 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
nej låg runt 80 90 på femman till en träff (landsväg) parkerade o 5 minuter senare kommer några fram o säger att bilen läcker vatten. va bara ett litet hål efter slangklämman så vi fixade det provisoriskt men på vägen hem sprack den upp helt o då låg jag inte mer än 50 på 3/4 men redan när den gick sönder första gången va det ett lager med oljeklegg i slangen

583 Inlägg
29 maj 2011
-Ser oljestickan grågäggig ut?
-Lyft på ventilkåpan och se ifall det ser gäggigt ut där?

Detta för att utesluta att olja och vatten inte blandat sig. Det kan vara två fel dvs att oljan läckt ut. Då du inte preciserar hur mycket olja du fann i kylsystemet.

Ifall oljan möter vattenkanalerna brukar detta resultera till mer vatten i oljan än olja i vattnet.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

Sök