2282
Sök

Klunkande i framvagn s40 t4-98

166 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
tjenare har ett klunkande ljud i framvagnen som är ej kan hitta vad det kan vara men det härs ganska tydligt och man kan känna det i golvet och i pedalerna men det är inte så jätte mycket man känner det i pedalerna å golvet men men det..jag hade en tråd tidigare med detta problem och då var det höger sida men har ej fått veta vad det är på den sidan. och nu har det börjat på vänster sida med.

jag var på besiktningen för två veckor sen och dom såg inga fel på  spindelled, styrstag, stabiliserings stag eller bussningar ..men dom sa att det kunde vara fjäderbens lager ..dom kunde inte se det eftersom att bilen är så sänkt .
för det klunkar om man gör ett litet gungande med hand kraft upp och ner så klunkar det ..men det är så jävla tråkigt å byta fel saker

på höger sida så är styrstag och stabilisator staget nyligen bytt ..det enda dom sa på besiktningen var styrstaget på vänster sida var dåligt men det klunkande inte när jag åkte ditt eller efter utan det ha kommit på vänster sida efter besiktningen ..höger har varit så enda sen jag köpte bilen..

väldigt tacksam för bra hjälp att komma på vad felet kan vara ..

Mds

Bilmekaniker
235 Inlägg
28 december 2009
motorfästet hf om du sitter i bilen. vid kamremmen, . kanske.   någon fjäder som ligger konstigt kanske!
Senast redigerat av Peran (28 december 2009)

166 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Peran skrev:
motorfästet hf om du sitter i bilen. vid kamremmen, . kanske.   någon fjäder som ligger konstigt kanske!

motorfäste klunkar väll inte ..det gör väll att bilen går ryckigt i när man växlar mellan 1 -2 och när du gör inbromsningar ..

Mds

166 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
Linderoth skrev:
Peran skrev:

motorfäste klunkar väll inte ..det gör väll att bilen går ryckigt i när man växlar mellan 1 -2 och när du gör inbromsningar ..

ingen fjäder som ligger läst eller fel för då brukar det ju smälla eller knaka till om den flyttar sig ..det är liksom ett jävla klunkande.

Mds

38 Inlägg
29 december 2009
kolla motorfäste, det kan ge ifrån sig alla möjliga ljud. Speciellt det som sitter vid kamremmen på höger sida i bilens färdrikting. Demontera kåpan för remmen så ser du bättre smile

166 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
tr3ge skrev:
kolla motorfäste, det kan ge ifrån sig alla möjliga ljud. Speciellt det som sitter vid kamremmen på höger sida i bilens färdrikting. Demontera kåpan för remmen så ser du bättre smile

hur kollar man själv om det är glapp i den då?

Mds

1 Inlägg
9 juni 2011
Jag skulle misstänka att hjullagerna håller på att ge sig

Sök