3764
Sök

Backspegel saab 9-5

72 Inlägg
20 juni 2008
Trådstartare
Någon som vet hur man får isär backspeglarna i delar. Eller någon som har en skiss på hur dom är ihopsatta?

Ska byta den svarta plasten som sitter runt själva spegeln, fast det var lättare sagt än gjort.

tacksam för svar.!

/joel

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
20 juni 2008
Står inget i WIS men har du plockat bort själva glaset från spegeln och kollat där bakom ??

Annars kan du ju göra det. För att ta bort glaset så kör du bara ner spegeln (alltså rikta den neråt) och bänder loss glaset försiktigt med en stor flatmejsel.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

72 Inlägg
20 juni 2008
Trådstartare
Jag fick bukt på problemet, eller rättare sagt pappa:P Grejen var ju att ja skulle byta den svarta plastkåpan som sitter närmast glaset.

Var i alla fall tvungen att göra så att monterade lös allt från bilen med hjälp av Haynes bok om 9-5, sen bort med glaset och sen och sen lös med lite skruvar där under. Sen var det bara att pilla lös 4 st små sprintar. Lite våld efter det så  åkte baksidan av spegeln bort. Då var de hur lätt som helst att skruva lös skuvarna som höll den svarta kåpan och ersätta med en ny.

Hur lätt som helst egentligen, men ja höll på i typ 4 timmar.(Skäms en aning)tongue Men bara de löste sig!

Tack för hjälpen iaf!

181 Inlägg
13 juni 2011
jag skulle och bytte samma kåpa bara det att jag bara drog loss spegeln. det hela slutade i att nu står bilen i regnet med en blå skoöverdrag som brukar finnas på sjukhus om spegeln big_smile.  var dem tvungna att ha spegeln fast hakade i 2 klipps som går sönder när man drar.

Sök