2759
Sök

Ljudtipps till min porsche 928

233 Inlägg
10 juni 2011
Trådstartare
hej!!
var för en vecka sedan och köpte en porsche 928 strosek och har tänkt börja bygga ljud i den nu och tänkte kolla vad man ska köra på för grejjer i den kommer inhandla tätning till den någon som har erfarenhet om vad man ska sätta för tätning? all interriör ändå är utsliten nu så de är lika bra att rocka på:)smile stereon fundera jag på en alpine 117ri men frågan är vad är bäst att sätta ljud och basmässigt mellan JBL eller MTX?
tacksam för alla svar:)

6 851 Inlägg
10 juni 2011
Tätning? menar du dämpning av karossen? Är det dämpning så kika på STP dämpmaterial. Finns i två olika tjocklekar och såklart olika priser oxå wink

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 juni 2011
SilentCoat har jag testat och gillar den skarpt, men STPs Silvermatta är nog minst lika bra skulle jag gissa på (och kostar lika mycket). Gällande vad som är bäst av JBL eller MTX, åk till butik och lyssna! Vi kan inte säga vad som passar dig bäst, speciellt när du inte nämner vilka serier det är du kollat på.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

233 Inlägg
11 juni 2011
Trådstartare
de är imellan en mtx t6000 eller jbl p1224 funderar bara vilken de ska bli:) menade tätning som täcker ut vägljud bara vilket som skulle vara de bästa valet?

6 851 Inlägg
11 juni 2011
Bästa valet är Dynamat, men även det dyraste.

233 Inlägg
11 juni 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Bästa valet är Dynamat, men även det dyraste.

har hört de men har de både för isolering från ljud som kommer från utsidan så de hörs mindre väg och motorljud in i bilen?

6 851 Inlägg
11 juni 2011
Ja, alltså det dämpar ju oönsklade vibrationer i plåten. Hjälper alltså både utåt och innåt. Att enbart dämpa för att det ska höras mindre innåt är svårt. Man bör ju försöka få bort vibrationerna i plåten först och sedan kan man lägga typen skumgummimatta för att få bort bruset. Men STP,Dynamat och liknande dämpar bort även detta, till viss del.

233 Inlägg
11 juni 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Ja, alltså det dämpar ju oönsklade vibrationer i plåten. Hjälper alltså både utåt och innåt. Att enbart dämpa för att det ska höras mindre innåt är svårt. Man bör ju försöka få bort vibrationerna i plåten först och sedan kan man lägga typen skumgummimatta för att få bort bruset. Men STP,Dynamat och liknande dämpar bort även detta, till viss del.

okej ska kolla vidare på dedär håller på att kolla basar och sånt också de kommer bli micket att göra:)

6 851 Inlägg
11 juni 2011
Annars har STP både sorternas dämpmatta som jag tror du söker. Det är lite billigare en Dynamat och heller inte lika bra förståss. Men det funkar ändå väldigt bra tycker jag.

233 Inlägg
11 juni 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
SilentCoat har jag testat och gillar den skarpt, men STPs Silvermatta är nog minst lika bra skulle jag gissa på (och kostar lika mycket). Gällande vad som är bäst av JBL eller MTX, åk till butik och lyssna! Vi kan inte säga vad som passar dig bäst, speciellt när du inte nämner vilka serier det är du kollat på.

okej ska kolla på silent coaten lite men bor i kiruna och butiken vi har här har bara mtx basar men sj tycker jag ju om jbl som fan men har ingen aning om jbls p1224 kan vara grymmare än mtx t6000 modellen:)?

233 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Annars har STP både sorternas dämpmatta som jag tror du söker. Det är lite billigare en Dynamat och heller inte lika bra förståss. Men det funkar ändå väldigt bra tycker jag.

beställde silent coat 41 ark till porschen längtar tills de kommer så jag kan börja täta lite ska bli kul kommer att fota hur de såg ut innuti före och sen efter:) får se om jag ids starta en projekt tråd på allt jag gjort sen:)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 juni 2011
flamestone skrev:
ChriZtoffer skrev:

okej ska kolla på silent coaten lite men bor i kiruna och butiken vi har här har bara mtx basar men sj tycker jag ju om jbl som fan men har ingen aning om jbls p1224 kan vara grymmare än mtx t6000 modellen:)?

MTX T6000 har jag inte lyssnat på men JBL P1222 vet jag kan prestera, spelar rätt högt snyggt och djupt. Lillebror P1022 imponerar dock mer på mig.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

233 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
flamestone skrev:
ChriZtoffer skrev:

MTX T6000 har jag inte lyssnat på men JBL P1222 vet jag kan prestera, spelar rätt högt snyggt och djupt. Lillebror P1022 imponerar dock mer på mig.

okej tack för infot:) beställde silent coat 41 ark har du nån erfarenhet av dessa?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
14 juni 2011
Japp, bara bra erfarenhet faktist. Trevlig att jobba med och gör ett bra jobb för pengarna.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Skåning
739 Inlägg
14 juni 2011
Riv av ljuddämparna, då får du gott ljud cool

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

233 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Japp, bara bra erfarenhet faktist. Trevlig att jobba med och gör ett bra jobb för pengarna.

okej tack får infot hjälpte mycket:) annars hade han väl suttit och väntat på dyr dynamat nu hehe

233 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
Ibanezman skrev:
Riv av ljuddämparna, då får du gott ljud cool

om du syftar på ljuddämparna i avgassystemet så är det redan ett jäkla fint ljud med rmb avgassystemet:) nu vill jag bara bygga så de blir en fin upplevelse musikmässigt inne i bilen också:)

Sök