3408
Sök

Centrallås Volvo V70-01

176 Inlägg
5 juni 2011
Trådstartare
Jag har ett litet problem med min högerdörr o centrallåset där. Ibland låser den som den ska men ibland går låset upp igen efter allt låst sig, sen får man låsa manuellt med knappen för den vill inte låsa hur många ggr man än trycker på centrallåset, sen kan den funka i tex en hel vecka utan problem, någon som vet vad det är för strul ?

4 824 Inlägg
5 juni 2011
det är själva låset det är fel på så det är tyvärr bara att byta låskistan, standard fel på S60,V70,XC70,S80

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
5 juni 2011
Pajj låskista... absolut inte den första. Dock verkar kvaliten blivit högre på dom för det va väldigt längesen jag bytte nån men för några år sen så va det en hel del som blev bytta

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
6 juni 2011
Dock så brukar denna låsa sig när bilen kontrollåser efter 30 sec (?).

Vet att vänster bak brukar vara väldigt vanligt på dessa. Både min och en polares har det problemet..

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

4 824 Inlägg
6 juni 2011
F4S4N skrev:

nej, och den kontrollåser inte utan det är blockerat låsläge som går in efter en liten stund.

Mvh Christian

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
7 juni 2011
Christian S skrev:
F4S4N skrev:

nej, och den kontrollåser inte utan det är blockerat låsläge som går in efter en liten stund.

Min låser sig iaf när detta läget går in. Inte alltid på första låsningen med fjärr, men efter en stund.

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

176 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
Då blir det till att byta låskistan då , men nu har den låst sig nästan en hel vecka, får ta de när de blir värre, tack för upplysningarna

176 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
Ledsen behöva ta upp denna tråd igen men nu har centrallåset blivit helt knasigt och även vänster dörren vill ej hänga med, men höger låser lite när den vill, är det paj hela systemet

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
14 juni 2011
Inte helt omöjligt att det e 2 kistor som e pajj men jag hade provat med att byta den som strula först. Dom "snackar" lite med varandra så det kan räcka med den.

Har faktiskt aldrig haft några andra problem med c-låsen förutom låskistor..

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

4 824 Inlägg
14 juni 2011
på en bil som mina föräldrar hade så fick dom byta låskista i alla 4 dörrarna så det är inget konstigt om det är 2 strular.

Mvh Christian

176 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
Inte helt omöjligt att det e 2 kistor som e pajj men jag hade provat med att byta den som strula först. Dom "snackar" lite med varandra så det kan räcka med den.

Har faktiskt aldrig haft några andra problem med c-låsen förutom låskistor..

Då får ja prova byta den på höger sida först kanske då, eftersom den började, den vänstra är nästan värre den låser bara på nyckeln nu,

Sök