2823
Sök

Problem med låset på en Volvo s70

15 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Hej!
Har problem med låset i min S70, När jag ska låsa upp bilen med dosan till fjärrlåset så öppnas bara bagagen. Och när jag öppnar med nyckeln så öppnas bara förar dörren.
När jag öppnar förar dörren så öppnas både bagagen och tanklocket, lika så när jag startar bilen så öppnas bagagen och tanklocket.
Upptäckte igår att när jag ändrar lyset i taket mellan knappen till innerbelysningen och "lyse när någon dörr är öppen" så öppnas bagagen och tankluckan!
/Emil

664 Inlägg
10 april 2010
Ja, något sorts elfel är det ju, vilket årsmodell är det? Har du nyligen ändrat något elektrisk eller kopplat in något?

Kolla säkringar, tror inte det, men kanske om en säkring går sönden så beter den sig konstigt, jag har inte en aning faktiskt. Det är nog svårt att ge tips så här via garaget då man inte får uppleva det själv och testa sig fram lite.

15 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
98 är det!
Jag köpte den nyligen, så har inte kopplat något, men frågade förra ägaren, han sa att det började krångla cirka en vecka efter att han kopplade bort en baslåda i bagagen.

Okej, tack ändå! smile

1 Inlägg
15 juni 2011
Hej, ville bara höra om du lyckades lösa problemet? Har nämligen själv ett liknande fel på min S70 -00, när jag låser upp bilen med fjärren så öppnas även tanklocket... men det är lite oregelbundet hur ofta det blir fel, kanske var tredje gång eller så...
Är i vilket fall som helst intresserad om du löste det för din del och vad felet var?
/Tobias

Sök