3013
Sök

Larm: CarGard T70C Problem

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
Nu har jag något stort fel på mitt Cargard larm (T70C-0)

var ute och körde en dag och ställde bilen hos tjejen på kvällen. kommer ut på morgonen och ser att den står och blinkar och tänkte va fan.. kommer fram till bilen och ser att den är orörd. larmade av och kör iväg. senare på dagen så ringer tjejens kompis och säger att min bil står och blinkar igen och tänkte men det här kan inte stämma. går ut och kollar och den är fortfarande orörd. Noterar då att glaskrosssensorns statuspanel inte lyser. Åker ned till garaget och börjar felsäka men hittar inget fel. börjar pilla med jordkabeln och får statuspanelen att lysa konstant. går ut och larmat men ingenting händer.

kan det vara så att den har tappat sin programering?

Larmet är kopplat till CAN-BUS.

//Malm3n

Team Insane Racing

452 Inlägg
16 mars 2008
Har precis samma fel på min bil, passat -08-
Har hållt på att bråka me bilen ett tag och det verkar som att det är jorden som spökar ordentligt.
Prova att byta plats på jordkabeln till larmet

mvh mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

1 781 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Malm3n skrev:
Nu har jag något stort fel på mitt Cargard larm (T70C-0)

var ute och körde en dag och ställde bilen hos tjejen på kvällen. kommer ut på morgonen och ser att den står och blinkar och tänkte va fan.. kommer fram till bilen och ser att den är orörd. larmade av och kör iväg. senare på dagen så ringer tjejens kompis och säger att min bil står och blinkar igen och tänkte men det här kan inte stämma. går ut och kollar och den är fortfarande orörd. Noterar då att glaskrosssensorns statuspanel inte lyser. Åker ned till garaget och börjar felsäka men hittar inget fel. börjar pilla med jordkabeln och får statuspanelen att lysa konstant. går ut och larmat men ingenting händer.

kan det vara så att den har tappat sin programering?

Larmet är kopplat till CAN-BUS.

//Malm3n

Kolla jorden. Programmeringen tror jag inte försvunnit, det har jag aldrig varit med om. Däremot så kan ju larmet vara felprogrammerat eller så är det något fel i bilen t.ex dörrkontakt eller så. Det vanligaste felet på T70 brukar vara glaskrossen och det vanligaste felet på installationen brukar vara magnetkontakten till huven och då att det är för stort avstånd mellan de två delarna (reedrelät och magneten). Eftersom larmet är inkopplat på canbus så har du eventuellt ingen magnetkontakt. Vad menar du med att "går ut och larmat men ingenting händer"? Att larmet inte aktiveras, eller att larmet inte löser ut (falsklarmar) igen? Vad sitter det i för bil? Om statuspanelen lyser konstant så är nog centralenheten rökt.

Larmet sitter i min Golf V och har suttit där i 2 år..  det jag menar med att jag går ut och larmar men ingenting händer är att statuspanelen fortfarande lyser med konstans sken.. ska dock lämna in den till en verkstad som eventuellt kan läsa av felminnet..och kanske programera om den om så skulle vara fallet!

har pillat och bytt plats på jorden till systemet men fortfarande inget resultat. jag får helt enkelt hoppas på det bästa!

Team Insane Racing

1 781 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
nope det har jag inte haft Swedenrockers

Team Insane Racing

158 Inlägg
19 juni 2011
lyfter gammal tråd, nu har jag detta fel med att den lyser konstant, vad var de för fel?

Sök