2539
Sök

Vad annvänder du/ni att torka av bilen med efter tvätt?

One Man Clan
4 287 Inlägg
Besserwisser
263 Inlägg
26 augusti 2009
#162
Xuri skrev:
motorvägen å 150+

Innan vattnet har runnit/blåst av så har det redan fastnat damm på bilen...roll


13 Inlägg
26 augusti 2009
#163
Lövblåsen är det bästa smile


VW-nörd?
4 332 Inlägg
26 augusti 2009
#164
lindell90 skrev:
microfiberduk är skitbra smile suger upp hur mycket som helst. Blir i princip torr direkt smile

Instämmer, körde fejk sämskinn och lufttorkade ibland när man e lat, men microfiberdukarna e ju riktigt bra.
Köpte några på Jula nu (TurtleWax) för 39kr styck, duger ju! Känns som de e mjukare mot lacken på nå sätt
Senast redigerat av Mortalis (26 augusti 2009)


Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
26 augusti 2009
#165
Xuri skrev:
motorvägen å 150+

samma här big_smile men som sagt den blir ju skitig igen tongue

----->Strippen S2<-----

VCRACING

83 Inlägg
26 augusti 2009
#166
microfiberduk


3 Inlägg
6 september 2009
#167
Tog faktiskt en vända i 200 på motorvägen till närmsta avfart och tillbaks efter tvätt nyss:) 
Skulle aldrig våga skrapa med skrapa eller torka med skinnet. Håret på ryggen reser sig. Burrr.
Brukar faktiskt köra bort det, men annars är det tryckluft som gäller. (särskilt på vintern). I värsta fall blir det "soltork".

159 Inlägg
7 september 2009
#168
Jag använder Turtle wax water absorber, en högabsorberande "svamp" funkar fin fint! smile

Power is nothing without control -AUDI- de e grejer de!

3 Inlägg
8 september 2009
#169
Jag använder MrCaps egna sämskinn. Dyrt som skam men det bästa jag ägt!

1 634 Inlägg
13 september 2009
#170
Saab_F1 skrev:
Tog faktiskt en vända i 200 på motorvägen till närmsta avfart och tillbaks efter tvätt nyss:) 
Skulle aldrig våga skrapa med skrapa eller torka med skinnet. Håret på ryggen reser sig. Burrr.
Brukar faktiskt köra bort det, men annars är det tryckluft som gäller. (särskilt på vintern). I värsta fall blir det "soltork".

Jag testade tryckluft hemma efter jag läst att så många här rekommenderar det. Men jag fick det f-n inte till att funka bra. Tar ju hur lång tid som helst, tröttnade långt innan jag var klar med en liten del. Eller är det något speciellt blåsmunstycke man använder? Jag använde det vanliga. Är en relativt stor kompressor jag kör med också, den blåser som det ska, iaf samma som de andra jag använt lite varstans.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
13 september 2009
#171
eller  PRI.  som torkmedel fast med lite glans i kan man säga...

eller DITEC  skrapa funkar kanon med
använd den på rätt sätt o du har en kompis för livet

Mvh// Okim // Jocke

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
14 september 2009
#172
Okim skrev:
eller DITEC  skrapa funkar kanon med
använd den på rätt sätt o du har en kompis för livet

Min värsta ovän skulle jag vilja påstå! Ren skräp till att repa, hur ren lacken än är, och hur lätt tryck man än har.

Skulle man vara tvungen att använda skrapa, så hade jag hellre valt en skrapa som är flat, och inte böjd som Ditecs är.

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

OEM <3
6 957 Inlägg
14 september 2009
#173
Jag frågade ägaren av Ditec i Skövde om han rekommendera att skrapa av bilen (dom sålde såna skrapor jag har liggandes) och han rekommendera att låta bli.

Har förvisso inte skrapat en bil på snart 2 år men var tvungen att fråga när jag hade inne min förra Saab.
Skippa skrapan tongue sj kör jag med våffelduk som tvättas i maskin efter varje tvätt och det verkar funka
rätt bra smile

OEM <3

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
14 september 2009
#174
Speedman skrev:
Okim skrev:
eller DITEC  skrapa funkar kanon med
använd den på rätt sätt o du har en kompis för livet

Min värsta ovän skulle jag vilja påstå! Ren skräp till att repa, hur ren lacken än är, och hur lätt tryck man än har.

Skulle man vara tvungen att använda skrapa, så hade jag hellre valt en skrapa som är flat, och inte böjd som Ditecs är.

beror väl på hur du anväbänder den?
ja jobbar med den varje dag o funkar kanon...

trycker du har du fel medtod...

Mvh// Okim // Jocke

Entreprenör
1 286 Inlägg
14 september 2009
#175
Okim skrev:
Speedman skrev:
Okim skrev:
eller DITEC  skrapa funkar kanon med
använd den på rätt sätt o du har en kompis för livet

Min värsta ovän skulle jag vilja påstå! Ren skräp till att repa, hur ren lacken än är, och hur lätt tryck man än har.

Skulle man vara tvungen att använda skrapa, så hade jag hellre valt en skrapa som är flat, och inte böjd som Ditecs är.

beror väl på hur du anväbänder den?
ja jobbar med den varje dag o funkar kanon...

trycker du har du fel medtod...

Troligtvis är du inte så känslig för tvättrepor som många av oss andra.

// Niklas Johansson

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
25 juni 2011
#177
NiKeMaN skrev:
Okim skrev:
Speedman skrev:

Min värsta ovän skulle jag vilja påstå! Ren skräp till att repa, hur ren lacken än är, och hur lätt tryck man än har.

Skulle man vara tvungen att använda skrapa, så hade jag hellre valt en skrapa som är flat, och inte böjd som Ditecs är.

beror väl på hur du anväbänder den?
ja jobbar med den varje dag o funkar kanon...

trycker du har du fel medtod...

Troligtvis är du inte så känslig för tvättrepor som många av oss andra.

Efter att ha ägt en svart bil och gått på allt säljsnack om dessa skrapor, så kan jag nu konstatera av egen erfarenhet ... Aldrig mer! smile

Ett bra schampo med avrinning, sista avspolningen med slang och rätt teknik så behövs bara en mf-duk till sist.


175 Inlägg
25 juni 2011
#178
Kör med silikonskrapa och mikrofiber duk, tycker det fungerar bra wink

Chevroler c1500 454ss "489cui"
Volvo 164e -72
Chevrolet 210 2d stolpe blower -55
Alltid Retar Det Någon....


Sök