2639
Sök

Laddfel Saab 9000 2.3T

Bilälskare
283 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
• Bilmodell
Saab 9000 2.3T fulltryckare

• Årsmodell
1995

• Miltal
20700

• Modifikationer på bilen 
Sportfilter inbyggt i skärmen.

• Hur yttrar sig felet? 
Har inget laddtryck även om jag ligger på lågt varv åp ger fullt eller e redan på högre varvtal!
Laddar max ca 0.4 0.5 när den ska ladda 0.8 original

• Är felet permanent eller uppstår det bara ibland?
Felet är permanent

• Vilken felsökning har redan gjorts? 
Wg-klocka är bytt.
Magnetventil bytat till en ny.
slangar till magnetventil undersökta och dom är hela.

Jag börjar få slut på idéer nu så all hjälp är uppskattad 

Tackar på förhand.
Mvh Linus

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
19 juni 2011
klawd22 skrev:
• Bilmodell
Saab 9000 2.3T fulltryckare

• Årsmodell
1995

• Miltal
20700

• Modifikationer på bilen 
Sportfilter inbyggt i skärmen.

• Hur yttrar sig felet? 
Har inget laddtryck även om jag ligger på lågt varv åp ger fullt eller e redan på högre varvtal!
Laddar max ca 0.4 0.5 när den ska ladda 0.8 original

• Är felet permanent eller uppstår det bara ibland?
Felet är permanent

• Vilken felsökning har redan gjorts? 
Wg-klocka är bytt.
Magnetventil bytat till en ny.
slangar till magnetventil undersökta och dom är hela.

Jag börjar få slut på idéer nu så all hjälp är uppskattad 

Tackar på förhand.
Mvh Linus

Inga lampor som lyser? Felkoder å så tänkte jag......

En gång Volvo, Alltid Volvo

Bilälskare
283 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
bara dörrarna som lyser att dem ej e stängda annars inget.. har bytat vaccumslangarna i bilen tryckslangarna också

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
19 juni 2011
Låter knepigt, tycker att bilen borde ha satt felkod på nåt....Min va liknande problem med, men då lös motorstyrlampan bilen satte felkod, fick inte heller upp mitt ladd men det var för att databoxen spärrar laddet ifall det är nåt allvarligare fel....

1 893 Inlägg
19 juni 2011
Woogensea skrev:
Låter knepigt, tycker att bilen borde ha satt felkod på nåt....Min va liknande problem med, men då lös motorstyrlampan bilen satte felkod, fick inte heller upp mitt ladd men det var för att databoxen spärrar laddet ifall det är nåt allvarligare fel....

Och vad var felet? smile

Bilälskare
283 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
men jag bytade till en steg 1 box men laddet ändrades inte bara lite för de e de den ska göra men inte så de blev 1.0 som jag fick innan med boxen

15 Inlägg
25 juni 2011
klawd22 skrev:
men jag bytade till en steg 1 box men laddet ändrades inte bara lite för de e de den ska göra men inte så de blev 1.0 som jag fick innan med boxen

Hej Linus . Du behöver du inte mappa om bilen . Om du bytar boxen till steg ett ??:-)

Bilälskare
283 Inlägg
25 juni 2011
Trådstartare
om man vill ha fetare ladd så jo!! plus steg 1 box hjälper inte för fem öre..

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
25 juni 2011
Kristian_V skrev:
Woogensea skrev:

Och vad var felet? smile

Njaa, alltså det är inte helt utrett än, misstänker starkt Lmm på min, ska byta den i nästa vecka å se om det blir bra...

Sök