2649
Sök

Volvo V70N -00 Problem vid start

7 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
Hejsan allihopa,

Det är så att jag har lite problem med min v70, under en kortare stund har det knackat väldigt mycket inne ifrån motorrummet, jag har trott att det ska ha varit startmotorn, det knackade i ungeför 3-10 sekunden innan det slutade sen gick bilen helt tyst och bra till nästa gång man startade den. Kall som varm samma problem. Tänkte åka till verkstaden nästa vecka med detta och nu hände detta.

Nu idag när jag skulle åka ifrån jobbet så startade bilden inte så lätt, jag testade trycka på gasen och då varvade bilen, fast den gick inte som den ska, släppte jag gasen så dog den direkt, samt när man hade lite gas så vibrerade det ovanligt mycket. Detta slutade också efter 3-10 sekunder och gick helt som vanligt, Samt att det luktade bränt direkt när detta hände ifrån motorrummet.

Har ej kollat felkoder och dylikt än. Kan det vara startmotorn?

/MvH Linus

Opel Ascona Power--II--Opel-Ett sätt att ha det bra:)

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
24 juni 2011
Men du har varningslampor som lyser då alltså? Typ motorstyrningslampan?

En gång Volvo, Alltid Volvo

7 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
Det är en lampa som lyser men det är för chippen som sitter i. har lyst sedan dess

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
24 juni 2011
Vilken lampa är det som lyser då? det låter skumt, lampor borde inte tändas av ett chipp om det är rätt gjort. Har du verkligen inte läst ut felkod sen du chippade??

7 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
Jo det är väldigt skumt, jag köpte bilen nyligen av min Kusin, och han sa det att lampan tände sig sedan chippen åkte i, det är inte några andra problem som jag vet om, Lampan som lyser är MotorServ erfodras, och den lampan luser bara ibland. jag ska åka in till verstan det första jag gör på måndag men jag tänkte luska ut om det kan vara startmotorn så jag inte köper en och det inte är problemet:P

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
24 juni 2011
Då har du garanterat en felkod, bättre att få den utläst så att du slipper gissa. På min bil så skickar datorboxen över i safety mode när min sån lampa tänds, och då laddar inte bilen fullt heller för att minska risken för ev skador om det är nåt allvarligare fel, men du kanske inte har turbo? Om du har, känns den som vanligt?

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
24 juni 2011
Du kan ju även testa å lyfta av minuskabeln i nån halvtimme å se om lampan slocknar....fast det är dumt å göra om du ska läsa av felkoder på måndag iåf.

7 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
Jo så sant så, nja det är något skumt för det laddar vara 0.2 just nu, nåja får väll vänta och se vad felkoderna säger då

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
24 juni 2011
Ja, gör det. Återkom å skriv vad det är för felkod o dyl. Finns alldeles för många trådar som bara dör ut utan att felens lösning förklaras, å då är dom ju inte till så mycket hjälp för andra med liknande problem...

7 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
Det är klart jag kommer att göra:) Tack för snabbt svar med

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
24 juni 2011
Lugnt. Hoppas det löser sig!!!

7 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
Problemet är nu löst, det var AC-Kompressorn som hade sköre, ryckte bara av strömkabeln till AC och Voila! Blir te o skaffa ny:)

Sök