3364
Sök

Toyota Aygo, Hyundai i10 eller Kia Picanto?

115 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
Funderar över dessa tre bilar och är sugen på någon av dom. Vilken är bäst tror ni?
Priset är rätt så lika på alla. Är det några större skillander på dessa småttingar?
Kian lockar med deras 7 år nybilsgaranti. Men jag har ingen aning om kvaliten på en korean?

Forummoderator
18 127 Inlägg
24 juni 2011
nisseper skrev:
Funderar över dessa tre bilar och är sugen på någon av dom. Vilken är bäst tror ni?
Priset är rätt så lika på alla. Är det några större skillander på dessa småttingar?
Kian lockar med deras 7 år nybilsgaranti. Men jag har ingen aning om kvaliten på en korean?

Toyota Aygo är samma bil som Citroen C1 och Peugeot 107. Endast lite mindre detaljer på utsidan skiljer. Byggs på samma lina i samma fabrik. Kolla priserna på fransoserna. Hade nog valt nån av dessa. Drar lite. Hyundai drar mer än det står på pappret enligt min åsikt. Som sålt nya Hyundai och Citroen som levebröd...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

6 649 Inlägg
24 juni 2011
Nya Kia Piccanton är mycket snyggare, känns mera kvalitet än gamla
Har bara kört bensinaren men enligt en säljare ska Hyunday Getz 1.3 CRDI ( Gamla i10? ) gå som ett skott

Kia och Hyundai delar samma bottenplatta och motorer så..

De/Dem

115 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
Hyundai kanske väljs bort om den drar märkbart mer än vad som är angivet. Den drar ändå mest av dessa tre enligt pappret.

Toyota är ju alltid Toyota. Vad jag vet kvalitetsbilar med gott rykte. Men då den är byggd ihop med två fransoser så kanske det inte blir samma sak.

Kian har ju som sagt 7 år nybilsgaranti vilket känns grymt bra men det spelar väl mindre roll om det är en bil som bara krånglar, då blir man ändå trött.

Det blir ingen dieselmotor för min del, ska vara så billigt som möjligt.
Finns det några likheter mellan Aygo och Picanto i motorväg? Båda två med 3 cyl och kamkedja har jag för mig? Bra motorer? Eller är Picantos 4cyl bättre?

Så valet är lite mellan Toyota Aygo och Kia Picanto. Vilken är bäst bil i att bara rulla på och krångla så lite som möjligt och vara driftsäkert?

6 649 Inlägg
24 juni 2011
Vet inte hur länge Toyotas garanti är men du kan ju ändå köra säg 5 år med Kian och sen sälja den, bra köpargument att bilen har kvar garantin

De/Dem

115 Inlägg
25 juni 2011
Trådstartare
Tror Toyota har 3 år. Bilen är tänkt att användas under lång tid framöver så det blir ingen försäljning dom första åren inte.
Så bilen bör kunna gå rätt långt.

115 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
Vad kan man jämföra en Toyota Aygo med när det gäller åkkomfort?
Är en Renault Master och liknande arbetsbilar i närheten?

558 Inlägg
28 juni 2011
nisseper skrev:
Vad kan man jämföra en Toyota Aygo med när det gäller åkkomfort?
Är en Renault Master och liknande arbetsbilar i närheten?

en fyrhjuling smile

283 Inlägg
29 juni 2011
Ser att du har bestämt dig nästan, men har du kollat på en Mitsubishi Colt?
Tycker att man får mer bil för pengarna
Senast redigerat av r2d2artur (29 juni 2011)

Sök