2534
Sök

Spindelled BMW E36, specialverktyg?

185 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Hej

Spindelleden på BMW E36, behövs den pressas på med specialverktyg eller är det bara till att skruva vanligt?

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
25 september 2007
Pressas! Går med ett rejält skruvstäd men inte att rekommendera!Jag använde två stora hylsor och ett skruvstäd! Sedan Gassvets för att värma lite på den och få bort den gamla!

-Mike-

186 Inlägg
25 september 2007
du behöver en rätt kraftig press...å lite måttbitar att lägga emellan....men nya länkarmar med bussningar finns ju at köpa för inte så många pengar..ja bytte mina sist genom att pressa själv..men skulle ja göra om de idag så skulle ja köpa hela länkarmar istället...mkt smidigare...

mvh

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
25 september 2007
haack skrev:
du behöver en rätt kraftig press...å lite måttbitar att lägga emellan....men nya länkarmar med bussningar finns ju at köpa för inte så många pengar..ja bytte mina sist genom att pressa själv..men skulle ja göra om de idag så skulle ja köpa hela länkarmar istället...mkt smidigare...

mvh

Jupp!! Finns om inte annat på Biltema vad jag såg! Hade länkarm från biltema på V40 funka finfint!

-Mike-

185 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
skit, då måste jag lämna in den till någon som har specialverktyg... Räcker det inte med ny spindelled, måste jag byta länkarmarna oxå? Alltid dyrt när det vankas besiktning..

186 Inlägg
25 september 2007
köper du hela länkarmen så byter du den med lätthet själv..om du har lite skruvarvana förståss...

mvh

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
26 september 2007
Länkarmarna är enklats att byta! 599:- på Biltema. Sitter med en eller tvågenomgående bultar upp i motorutrymmet, och i bussning i bak och sedan i fjäderbenet/spindelleden.

-Mike-

Robban
13 Inlägg
26 september 2007
ja de finns specialverktyg till det, och då går de skit smidigt smile

"man ser inte skogen för alla träd"

Husägare
268 Inlägg
26 september 2007
robbsan skrev:
ja de finns specialverktyg till det, och då går de skit smidigt smile

Det har vi ett på jobbet o då går de mycket lättare smile

no turbo shit just real power

1 364 Inlägg
4 juli 2011
Lyfter denna tråd lite tongue

måste jag plocka av länkarmarna när jag ska byta spindellederna eller kan man göra de på plats?

I så fall hur ?

Mvh Alexander

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
4 juli 2011
Ja man kan göra det på plats. Bökigt och trångt.

Byt hela länk armen. snuskigt billig på biltema.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

1 365 Inlägg
5 juli 2011
Byt till nya länkarmar, jag gjorde detta själv i helgen och jag kan lova dig att det inte var roligt. Har du inte brytgaffel modell största en slägghammare så kan du lika gärna gå hem. Spindellederna sitter som berget när du tagit bort alla bultar ivarjefall på min 328 och det är trångt som fan. Köpte helt kit från schmiedmann (Meyle länkarmar med nya bussningar påmonterade redan) På ena sidan behövde jag en butangasbrännare också. så förbered dig på ca 8 roliga timmar i garaget om du byter bägge sidor, att sätta i de nya var busenkelt så det är den roliga delen...

Sök