2952
Sök

Söker info om volvos förgasar turbo kitt (r-sport)

3 182 Inlägg
20 juli 2011
Trådstartare
som sagt va så söker jag info om detta kitt, vad va det som ingick i kittet samt vilka motorer va tanken att det skulle sitta på, vilket ladd va rekommenderat. jag har en volvo 244 dl 86 med 14600mil på mätaren.

38 Inlägg
20 juli 2011
http://www.volvoamazonpictures.se/docum … -sport.pdf
Vet inte om det hjälper dig så mycket dock smile

228 Inlägg
21 juli 2011
dom kitten va till för b21-b23 tror ja. men nog inte helt lätt att få tag på ett original som är komplett..

Friskt kopplat, hälften brunnet!

3 182 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
pilsnerpower skrev:
dom kitten va till för b21-b23 tror ja. men nog inte helt lätt att få tag på ett original som är komplett..

vet du om det skillnad på kitten till b21 o b23. har 2st kitt på gång enna har suttit på b21 och det andra vet jag inte. båda är kompletta tyckte inte det va svårt att hitta då jag googlade så hitta jag massor.

1 697 Inlägg
21 juli 2011
Vet inte om detta hjälper dig men här är en tråd om förgasar turbo till volvo.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=188825

228 Inlägg
22 juli 2011
pukan2 skrev:
pilsnerpower skrev:

vet du om det skillnad på kitten till b21 o b23. har 2st kitt på gång enna har suttit på b21 och det andra vet jag inte. båda är kompletta tyckte inte det va svårt att hitta då jag googlade så hitta jag massor.

ååfan tongue vad får man ge för ett sånt på ett ungefär?

Forummoderator
26 349 Inlägg
22 juli 2011
pukan2 skrev:
pilsnerpower skrev:

Varför startade du tråden då om det var så enkelt?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 182 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
pukan2 skrev:
pilsnerpower skrev:

Söker info om volvos förgasar turbo kit
som sagt va så söker jag info om detta kitt, vad va det som ingick i kittet samt vilka motorer va tanken att det skulle sitta på, vilket ladd va rekommenderat. jag har en volvo 244 dl 86 med 14600mil på mätaren.

läs va det står så förstår du nog. att hitta kittet är inte svårt det som står är att jag söker info om kittet mm.

Forummoderator
26 349 Inlägg
22 juli 2011
pukan2 skrev:
AirOne skrev:
pukan2 skrev:

Söker info om volvos förgasar turbo kit

läs va det står så förstår du nog. att hitta kittet är inte svårt det som står är att jag söker info om kittet mm.

Här verkar det vara en som har ett komplett kitt till salu:

http://forum.svenska200klubben.se/viewt … c41f1d0eaa

Detta kitt består tydligen av:

Turbo + grenrör
Turboförgasare
Turbofördelare
2st Turbo soppa pumpar
Tryckrör
Insug
Den tuffa lilla burken det står TURBO på
Senast redigerat av AirOne (22 juli 2011)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

228 Inlägg
22 juli 2011
http://img843.imageshack.us/img843/8495/rsporttparts1.jpg

100% komplett turbo kit till  a-motorn!

3 182 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
pilsnerpower skrev:
http://img843.imageshack.us/img843/8495/rsporttparts1.jpg

100% komplett turbo kit till  a-motorn!

detta va intressant tackar för det. undra hur pass lätt det är att hitta ett helt sådant kitt.

Jävel
2 018 Inlägg
22 juli 2011
Har ett kit jag med om nån vill köpa. Finns bilder i galleri.. Men inte sådär komplett ;P

You got to risk it, to get the biscuit :)

Sök