4501
Sök

Hur monterar man ett CO Kitt på en Audi A4 -96 (B5 Kaross)

526 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Hej

Har en fråga om hur man byter stötdämparna runt om på en A4-96!
Det är en Sedan modell och inte en Quattro!

De ja inte vet är vad ska jag tänka på när jag plockar ner allt?
Hur får jag lös allt ur "Framvagnen" och sådant?
Vart är alla fästpunkter och vad får jag absolut inte göra?

Har alldrig pysslat med sådant förut!
Är tacksam om nån har en länk eller nå med bilder som visa fästpunkter och hur man ska bete sig.
Tackam även för en sriftlig förklaring på de vicktigaste man bör tänka på!

Tack på förhand // Danne

526 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
fan då inga svar tongue

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
26 juli 2011
Köp dej en haynesbok. Där står allt du behöver veta. Kan vara bra att ha när du har en B5, taskiga framvagnar på dem.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

93 Inlägg
26 juli 2011
hitta iaf efter ca 3sek på den däringa sök sidan Google, ett "big no-no" som du kan ta med dig..

http://forums.fourtitude.com/showthread.php?3499559

resten tror ja du löser med Haynes boken som föregående tipsare nämnde..
eller så söker du upp en bra GDS sida..

Idrott luktar svett, sport luktar bensin
går det inte att laga med silvertejp är det trasigt!

526 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
patrikhornfeldt skrev:
Köp dej en haynesbok. Där står allt du behöver veta. Kan vara bra att ha när du har en B5, taskiga framvagnar på dem.

Okejj smile ja jag har hört talas om att de e kass framvagn på B5 modellen :S Men kan de ha nå att göra me stötdämparna?

526 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Tack så mycket

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
26 juli 2011
TyraX skrev:
patrikhornfeldt skrev:

Okejj smile ja jag har hört talas om att de e kass framvagn på B5 modellen :S Men kan de ha nå att göra me stötdämparna?

Allting hör ju samman, om du har nya bussningar, nya kulleder och nya dämpare så är det klart att det håller längre. Se till att byt grejer på en gång när de klonkar så ska det nog hålla.

Sägs att det också är värre med dem som går mycket i stan i o m att man vrider på ratten ganska mycket..

Har för mej att det finns kompletta renoveringskit till framvagnarna på de där som inte kostar så farligt och ska vara förhållandevis prisvärda.

m5portal.com
m3portal.com

526 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
patrikhornfeldt skrev:
TyraX skrev:
patrikhornfeldt skrev:

Allting hör ju samman, om du har nya bussningar, nya kulleder och nya dämpare så är det klart att det håller längre. Se till att byt grejer på en gång när de klonkar så ska det nog hålla.

Sägs att det också är värre med dem som går mycket i stan i o m att man vrider på ratten ganska mycket..

Har för mej att det finns kompletta renoveringskit till framvagnarna på de där som inte kostar så farligt och ska vara förhållandevis prisvärda.

ja jag har kollat på sådanna satser på blocket. dom kostar allt imellan 1700- 6 000 kr smile Så de kanske är en bra ide att byta alla armar och sånt när man endå skruvar? smile

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
26 juli 2011
TyraX skrev:
patrikhornfeldt skrev:
TyraX skrev:

ja jag har kollat på sådanna satser på blocket. dom kostar allt imellan 1700- 6 000 kr smile Så de kanske är en bra ide att byta alla armar och sånt när man endå skruvar? smile

Beror ju på hur sakerna som sitter där ser ut samt hur länge du ska ha bilen. Hade det varit jag och jag hade vetat att jag skulle ha bilen i några år så hade jag bytt grejerna när jag ändå höll på, men det är ju jag det.

m5portal.com
m3portal.com

Sök