3069
Sök

Golf mk2 -88a, dålig tomgång

29 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Har lite problem med min goffe, har dålig tomgång. 
Det är lite antingen eller, antingen så går den inte alls utan får gnugga länge och hålla höga varv (kärringstart) eller så ligger den på alldeles för höga varv. 

Har nyss bytt förgasaren och vet att den nya förgasaren är okej men problemet kvarstår, någon som har någon erfarenhet utav det här?

När bilen är varm så går den nästan felfritt oxå.

ska tillägga att det är s.k halvinsprutning.
Senast redigerat av haineko (1 augusti 2011)

"If everything seems under control, you're just not going fast enough"

Finraggare
2 381 Inlägg
1 augusti 2011
Kollat tempgivaren?

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
1 augusti 2011
Förgasarfoten? tjuvluft?

Audis in Scandinavia Crew

Finraggare
2 381 Inlägg
1 augusti 2011
Om den drar tjuvluft - hade den gått bra när den är varm? Frågar bara för att jag själv vill lära mig något smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
1 augusti 2011
Kan möjligt vara så då det är en vanlig sjukdom på Golfarna att tomgången inte är som den ska, Testa med startspray eller något annat runt förgasaren och se om det blir bra, Annars kan det mkt väl vara tempgivaren som säckat ihop.. smile

Audis in Scandinavia Crew

Fri fart för ett fritt folk!
14 287 Inlägg
1 augusti 2011
förgasarfoten och slangen mellan insuget och bromservon är vanliga fel rent allmänt på vag motorerna det är dom första ställena man bör kolla när den börjar muppa sig

Kör fort så hinner inget hända...

29 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
NIKKELICIOUS skrev:
Kan möjligt vara så då det är en vanlig sjukdom på Golfarna att tomgången inte är som den ska, Testa med startspray eller något annat runt förgasaren och se om det blir bra, Annars kan det mkt väl vara tempgivaren som säckat ihop.. smile

Hehehe ja möjligt det!  Jo men har kommit fram till att förgasaren är tät och går som den ska! Då får jag ta och kika temgivarn då!

29 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
temp*

Sök