2683
Sök

Problem med infinity Aktiv 10" bas

446 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
tjena har köpten infinity aktiv 10' bas basslink den i (länken nedan) men får den inte att spela som jag vill.
Problemet är att den inte vill spela någe högt alls utan när man försöker kräma på så blir det inte mycket till ljud tyvärr hmm

Förstår inte vad problemet kan vara allt är rättkopplat vad jag kan se men vill sig inte, kör med lågnivåkablar och man kan även ha högnivå men ska ju funka?
och har provat massa inställningar men låter inte nå högt alls.

tips på vad det kan vara?

http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … slink.html

446 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
kör lågnivå hela vägen, sitter lågnivåutgångar bak i stereon som kablarna är kopplade med just för bara basen så man kan styra och ställa bara den.
har provar dom andra utgångena också men ingen skillnad hmm

kör med dassa kablar: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo … -slutsteg/
Senast redigerat av victor91 (2 augusti 2011)

446 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Och du har inte högpassfilter aktiverat på de andra lågnivåutgångarna så du filtrerar bort basen på så sätt?
Basslinken har väl en 'sladdfjärr' för basnivån, är den inkopplad?

vet inte hur jag kan se om högpassfiltret är aktiverat?
japp men den är inkopplad men blir knappt nån skillnad om man skruvar på den.

446 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Kolla ljudmenyn, vad är det för stereo?
Om du saknar basfrekvenserna så finns det inget att förstärka eller ändra med fjärren heller så det kan vara problemet.

stereon heter JVC KD-BT1 har haft en aktiv låda kopplad till den förut utan problem

går man in på subwoofer på menyn kommer detta upp:
http://forumbilder.se/images/b2201174421PM64c4.jpg

446 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
ja går att ställa från 0 till 8 och står på 5 nu!
hade en http://www.mds.se/sv/product/5479/MDS-X-ite-Active-10 och var bra tryck i den (tyckte jag) var då 10 gånger mer tryck än nu hmm

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
2 augusti 2011
Trasiga Lågnivåkablar? Biltemas lågnivå har en väldigt extrem stor tendens att gå sönder i stiften. Kolla dem.

446 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
satt i en annan 740 jag hade tidigare, ja kablarna ser bra ut och stiften med smile

1 304 Inlägg
2 augusti 2011
Den nya basen är sluten? Din förra var portad. De låter ju hyffsat olika mellan dessa kan jag tänka,mej och du kanske upplever den portade som "mer kräm" ? ^^

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
2 augusti 2011
victor91 skrev:
satt i en annan 740 jag hade tidigare, ja kablarna ser bra ut och stiften med smile

Jo just det som brukar vara problemet. När man drar ur dem så spricker "metallytan" av någon konstig anledning och fastnar kvar i steget.Blir bara plast kvar som "stift" på kabeln.
Riktigt illa om man inte får ut det igen. Även om nu detta inte har hänt just denna gång.

EDIT: Den gamla lådan kanske slöt mycket bättre än denna gör och tröck in ljudet mer i kupen.
Och pga porten så blir de inte sämre då denna låda har en slavbas som fungerar precis likadant som en port. Dock utan flåsljud!
Senast redigerat av Nitromast (2 augusti 2011)

446 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
varit ute och pillat lite med bilen (andra saker än basen) med bilen igång till och från, och nu tycker jag att den börjar kräma på mer än förut kan den typ "spela in sig själv" och börja låta mer och mer?
låter helt okej inne i bilen nu!

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
2 augusti 2011
victor91 skrev:
varit ute och pillat lite med bilen (andra saker än basen) med bilen igång till och från, och nu tycker jag att den börjar kräma på mer än förut kan den typ "spela in sig själv" och börja låta mer och mer?
låter helt okej inne i bilen nu!

Självfallet kan den spela in sig. Är inspelningstid även på aktiva högtalare wink

446 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
där ser man! haha fan man är bra lost i billjuds värden tongue

1 878 Inlägg
2 augusti 2011
Ställ den på 120Hz och sedan bassrate på: 8 istället på 5 som din stog på. sedan skruva upp baslådan till max, sen går du in i bilen och höjjer volymen.. har du fortfarande samma problem.

1. Dra ny pluskabel
2. Dra ny minuskabel.
3. Nya lågnivå kablar.

funkar det fortfarande inte testa med en annan stereo! funkar det inte heller så skulle jag säga att baslådan är kass.
Senast redigerat av Frozen1985 (2 augusti 2011)

446 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
tycker det är helt okej nu ska kolla lite mer imon men grannarna vill nog hade tyst nu, men tack så mycket för hjälpen så länge smile

Sök