3220
Sök

Vill gärna ha tips på slutsteg!

66 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
Tjena!

Jag skulle jätte gärna vilja ha tips på slutsteg som funkar bra men inte kostar flera 1000, jag har tänkt att bygga ljud i min bil, men mest bara för att det är kul, det ska absolut inte bli något jag ska tävla med eller liknande, jag vill dock att alla slutsteg är likadana och vill därför gärna ha tips på slutsteg som funkar bra utan att ruinera mig

varför åka på asfalt när man kan skapa stigar

66 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
Jag har tänkt att sätta 2 6,5or i vardera fram dörr en i vardera bak dörr och 2 eller 4 i bagaget plus 2 10"basar

1 304 Inlägg
4 augusti 2011
Blir ju mellan 2-3 steg(om du ska driva allt på steg). Hur mycket hade du tänkt lägga?
Senast redigerat av VirreEriksson (4 augusti 2011)

66 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
ja precis jag har ett 5 kanaligt steg som jag tänkte gömma och sen köpa 2 nya steg, jag vet inte men kan man hitta steg för typ 1500 styck skulle det vara kanon, finns det billigare som är bra så är ingen gladare än jag

376 Inlägg
4 augusti 2011
På det sättet som du tänker, så kommer du att lägga en massa jobb och pengar på nåt som inte kommer låta vidare bra..
Köp ett bra 3 eller 5-kanalssteg.
Ett bra 2 eller3-vägs framsystem.
Behåll originalhögtalarna bak, och driv dem med cd:n.
En eller möjligen två bra basar.
Med andra ord: hellre färre bra grejer, än en massa billigt.
Du kommer att få mer glädje av det, och det kostar lika mycket(eller lite).

66 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
va behöver jag för att det ska låta bra? det jag söker är tips så om det är så att det är omöjligt att få det att låta bra med "billiga" steg så kom gärna med förslag på något annat?! högtalare har ajg tänkt att fortsätta med JBL då jag är väldigt nöjd med dom och basar har jag två rockford p2or

16 197 Inlägg
4 augusti 2011
AlexN skrev:
va behöver jag för att det ska låta bra? det jag söker är tips så om det är så att det är omöjligt att få det att låta bra med "billiga" steg så kom gärna med förslag på något annat?! högtalare har ajg tänkt att fortsätta med JBL då jag är väldigt nöjd med dom och basar har jag två rockford p2or

"problemet" med JBL kit system e att dom är på 2ohm,   så man kan inte parallelkoppla 2 kit per kanal (finns steg som klarar de dock inte inte i den prisklassen du söker,

"Testar man inte så får man aldrig veta"

66 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
Ok vad skulle du föreslå att jag ska använda?

2 035 Inlägg
4 augusti 2011
Förmodligen menar du att du vill ha två st coaxialer i varje dörr. 

http://blekingebilradio.se/category.htm … 65-koaxial

Så då blir det ju 8st.

sen fyra slutsteg http://blekingebilradio.se/category.html/2-kanals

är bara att hosta upp några tusen =O)

Biljudsveteran sen 1984!

Sök