3285
Sök

Tips på dumpventil Subaru Impreza

54 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
Hej

Har en Subaru Impreza Gt -00 som behöver en ny dumpventil pga det ynkliga ljudet som standard gör.
Den laddar för tillfället 0.8 men har annat chip så den behöver klara iaf lite över 1.0 iaf.

Tacksam för tips vad ni själva kör med i era Gt-s och gärna länk till vart det går att beställa.

16 Inlägg
4 augusti 2011
har en wrx och det sitter en blitz på den... inget fel på den och den låter bra. men det som låter bäst är återcirkulerande  dump.

4 822 Inlägg
4 augusti 2011
brallor skrev:
Hej

Har en Subaru Impreza Gt -00 som behöver en ny dumpventil pga det ynkliga ljudet som standard gör.
Den laddar för tillfället 0.8 men har annat chip så den behöver klara iaf lite över 1.0 iaf.

Tacksam för tips vad ni själva kör med i era Gt-s och gärna länk till vart det går att beställa.

chip på en GT? man brukar ju ECUTECH:a dom, dvs man mappar (programerar) om orginal ECU:n (databoxen).

har en HKS SSQV på min.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

16 Inlägg
4 augusti 2011
men hur är det på dom nyare går det att chippa dom????

4 822 Inlägg
4 augusti 2011
rasmus_budde skrev:

det är dom gamla Imprezorna (tom version 4 / MY98) som man antingen chippar (finns väll knappt chip till dom att få tag på här i sverige) eller byter styrsystem i så att det går att mappa dom, from version 5 / MY99 så går det att ECUTECH:a dom dvs mappa om orginal ECU:n och det är oftast först vid större seriösare trimning som man byter till ett eftermarkandas styrsystem.

kan hända att det går att chippa nyare men det är inget man gör pga anledningen som jag skrev ovan.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 augusti 2011
Är det bara ljudet så är ju www.iboostapp.com att rekomendera.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 augusti 2011
Christian S skrev:
rasmus_budde skrev:

det är dom gamla Imprezorna (tom version 4 / MY98) som man antingen chippar (finns väll knappt chip till dom att få tag på här i sverige) eller byter styrsystem i så att det går att mappa dom, from version 5 / MY99 så går det att ECUTECH:a dom dvs mappa om orginal ECU:n och det är oftast först vid större seriösare trimning som man byter till ett eftermarkandas styrsystem.

kan hända att det går att chippa nyare men det är inget man gör pga anledningen som jag skrev ovan.

Att uppgradera mjukvaran heter ju chippa i folkmun trots att förfarandet i princip aldrig innebär chipyte som sådant nu för tiden.  Saab och Subaru har ju smidiga modeller där man "bara" pluggar in datorn och säger meeeer :-)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök