3457
Sök

Behöver råd om bilbyte

6 Inlägg
16 juli 2011
Trådstartare
Hej.

Jag har för tillfället en sunny gtir med 450+ hk, högerstyrd. Jag har haft den i fyra år och vill nu sälja den. Jag har haft en gtir tidigare och den tog ganska lång tid att sälja. Jag har haft min nuvarande ute på blocket i ett par månader och har inte haft så mycket intresse.

Men en kille kontaktade mig ang byte. Han har en supra IV. Den ser väldigt clean. Den lämnar ca 400 hk men den har automat låda. Jag vill inte ha den utan bara sälja av den så jag kan importera hem en annan bil (evo).

Tror ni att jag kan sälja av supran lättare än min gtir?

Tack på förhand.

Chris.

6 Inlägg
16 juli 2011
Trådstartare
Hans supra e också högerstyrd.

342 Inlägg
17 juli 2011
Personligen tror jag att det är lättare att sälja en Supra MKIV.
Båda är grymma bilar, men Supran är ju lite mer välkänd än Nissan Sunny Gti-r. Och andelen som satsar sina pengar på "säkra kort" är med all säkerhet större än de som vågar köpa något som upplevs mer udda.

Därmed inte sagt att det ena är bättre än det andra eller att Supra MkIV per automatik innebär att tälja guld. Så är det garanterat inte.
Men Supra TT MKIV är Supra TT MKIV.
Varenda F&TF-wannabe och mer därtill vill ju ha en sådan (and I can't blame them, fantastisk go bil).
Enda nackdelen är väl att det i det här fallet rör sig om en automatare (tycker jag).

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

182 Inlägg
7 augusti 2011
förstår inte varför den ska vara svårsåld dom e kanon roliga att köra  speciellt  201 meters race det  e inte många bilar som hänger med ens en orginal gti-r ... lycka till med försäljningen / j

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se

Sök