4539
Sök

Ljudlöst i C70

13 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
Har köpt en Kenwood KDC-5051U och har kopplat in den i min C70. Har rätt iso-adapter samt adapter till originalslutsteget och jag får igång stereon och kan bläddra i menyerna och spela skivor osv men jag får inget ljud till högtalarna. Finns en kabel i adaptern till slutsteget som det står main mute på men finns ingenstans att koppla den. Vad kan ha gått snett?

tacksam för snabba svar

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
3 augusti 2011
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=221905

Kolla där, kanske du hittar svaret! smile

13 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
Kanske en dum fråga men vad menar han med längre ner i kabelhärvan?

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
3 augusti 2011
tobbeed skrev:
Kanske en dum fråga men vad menar han med längre ner i kabelhärvan?

Om du följer kabelhärvan längre in smile

13 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
Ok, "bara" riva lite inredning och se efter då!

13 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
Någon här på garaget måste ju ha bytt stereo i sin c70! För nu har jag sökt så det blöder från ögonen och jag hittar inga kontakter. Om inte annat så har jag en fin stereo + adaptrar och ett dinfack till salu... wink

13 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
Nu har jag gått lite djupare i problemet. Antingen så är rca utgångarna på min stereo trasiga eller så fungerar de inte med originalförstärkaren. Eftersom dinkabeln är den enda som går in på förstärkaren så bör det inte finnas några andra kontakter som man kan koppla in högtalarna i. Ut från förstärkaren kommer alla hög och lågnivå kablar till bashögtalarna där de även är byglade till diskanterna. Har mätt så att det är spänning på förstärkaren och till stereon däremot kan jag inte mäta spänning på rcautgångarna som ska vara 2,5v det kanske inte går att mäta eller så är mitt instrument för okänsligt.
Så ligger det till, just nu känns det som att det är enklare att behålla originalstereon och fortsätta lyssna radio... smile

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
6 augusti 2011
Vet du om steget startar när du sätter på stereon?

6 851 Inlägg
6 augusti 2011
har kopplat om i just en C70. Nu har jag inte det i huvudet, men ska finnas adapter för att sätta in lågnivån från eftermarknads CD till org. steg har jag för mej. Om du ringar oss på tisdag så kan vi kolla upp det bättre då.

13 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
Jag har 12v på förstärkaren när jag startar stereon och jag använder en sån här adapter: http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … 9-414.html

13 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
Kan det vara någon inställning i stereoenheten som gör att det inte fungerar?

13 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
Finns en blå kabel från adaptern till steget som det står tele-mute på den har jag inte kopplat in någonstans. Hur vet jag vilken kabel som är remotekabeln?

13 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
Kopplade blåa kabeln från förstärkaren till antenna power kabeln från stereon och Nu spelar det äntligen i högtalarna! Tack så mycket för hjälpen!! big_smile

Sök