2478
Sök

Volvo 740 89 gl/t. startar och går ett tag sen tvär dör och ingen gnista.

467 Inlägg
8 juli 2011
Trådstartare
tja har en 740 89 som jag sat i en B21a byt topen till en b230 topp så alla givare och allt sitter på den med. utom kallstart ventilen och en annan sak under insugen som är en svart sak som det bara går en skruv igenom. men den gårigång går ett tag sen sten dör den och då går den inte att få igång tar dän en dänd kabel o seter i ett anat tändstift och kollar gnista. ingen gnist. vad kan det vara? tack för svar
Senast redigerat av Daniel_89_Boy (8 juli 2011)

1 008 Inlägg
9 juli 2011
kallstarten kan man överleva utan, men den svarta prylen bör du få fast mot blocket, mot en jämn och ren yta, då detta är knacksensorn, utan den eller den hängandes lös i sladden medför säkerligen problem.
Vet dock inte om den kan fimpa tändningen helt.

Hur har du gjort med monteringen av svänghjulsgivaren?
Sitter jordflätorna till ventilkåpan på plats och jordkablarna på spridarbryggan/insuget?
Några felkoder?

467 Inlägg
9 juli 2011
Trådstartare
240bns skrev:
kallstarten kan man överleva utan, men den svarta prylen bör du få fast mot blocket, mot en jämn och ren yta, då detta är knacksensorn, utan den eller den hängandes lös i sladden medför säkerligen problem.
Vet dock inte om den kan fimpa tändningen helt.

Hur har du gjort med monteringen av svänghjulsgivaren?
Sitter jordflätorna till ventilkåpan på plats och jordkablarna på spridarbryggan/insuget?
Några felkoder?

okej då får jag försöka att få dit den någon stans. jag tog bara centrum mellan växel låds skruvarna och i mitten av godset så den sitter i mitten av motorna som innan. jaaps dom sitter dit allihopa. hmm felkoder tror jag att jag gadde på 2an hade jag 2-2-4 och på sexan 1-2-3 eller något sån tror det var kulvetske givare eller något båda två

467 Inlägg
9 juli 2011
Trådstartare
har kollat lite till har byt spridar rälet som sitter på expantionskälet och gjort rent jord kablarna. men jag kollade även på varv mätare den hpppar när den håller på att gå igång sen när den där  och man försöker att starta då hoppar den inte längre sad och sate ett dändstift direkt till tändspolen ingen gnista.
Senast redigerat av Daniel_89_Boy (9 juli 2011)

467 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
problemet löst det var svänghjulsgivaren som var paj

Sök