4461
Sök

Cyklister på vägen!?

83 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
Hallå alla på garaget!

Va nyss påväg hem från jobbet och va hungrig osv, men ändå på bra humör.
Tänkte att jag åker igenom stan pga att den går lite fortare.

Kommer in till stan där det är mycket trafik och mycket att hålla koll på medans man kör.
Kollar i den högra ytterbackspegeln och ser en jävla cyklist som ligger precis vid min högra bakdörr och trycker och har bara några cm mellan min bil och vägkanten.

Med tanke på att jag inte kunde gasa iväg pga massvis av bilar framför så bromsade jag in sakta för jag vill inte ha en cykel i sidan på min bil.
Cyklisten hamnar framför mig och lägger sig i mitten och cyklar idiot sakta.
Efter en stund så blev jag så förbannad så att jag svängde in på en liten väg som förmodligen gick väldigt mycket snabbare.

Kommer ut från stan till en 70 väg och tyckte att allt va frid och fröjd igen.
Tills jag kommer till en utfart som ligger på högersidan.
Vid denna utfarten står de en cyklist som svänger ut när jag kommer. Även om cyklisten har sätt mig 100 meter där ifrån och tror att jag kan köra förbi den hur lätt som helst när det kommer stora bussar och massvis av bilar i det andra körfältet.
Fick tvärnita och blåste om när jag kunde och tutade allt jag hade.
Det jag får tillbaka då när jag kollade i bakspegeln var ett finger...

Varför är dessa cyklar på vägarna när det är mycket säkrare på trottoaren?
Idiot lagar.

Har ni varit med om något liknande så skriv det här.

MVH// Granen

Haj fajv, verri naaaajs

1 171 Inlägg
16 augusti 2011
Visa lite extra hänsyn och ta det lugnt så går det bra. Inte alla cyklister som har körkort. Gör inga konstigheter som att låta cyklister köra om dig osv för att försöka markera något, det blir bara förvirrat. Håll lite mer utrymme istället.

Generellt så funkar det bättre att "dela ut dåligt samvete" genom att lugnt "backa" undan från situationen med stora marginaler än att flippa ur och hetsa upp sig, tvärnita och tuta (som brukar ge den oförstående responsen du berättar om).
Senast redigerat av zoopåse (16 augusti 2011)

Avstängd
10 388 Inlägg
16 augusti 2011
Förstår faktiskt inte riktigt vad problemet är.

Cyklar SKA vara på vägen när det inte finns cykelbanor. Befinner de sig på vägen så vore det väl f*n om inte vi i bilar/bussar/lastbilar osv, visar STÖRRE hänsyn mot cyklisterna än vad de möjligen gör mot oss.

O vi får väl hoppas att alla dina "jävla", "idiot-..." o.s.v är i irritationen nu när du är hemma, för om du blir SÅ uppvevad av en cyklist, så vettifaen om jag tycker du ska köra alls, med tanke på hur totalt fly förbannad du isf måste bli över alla hänsynslösa och totalpuckade bilister det finns i trafiken

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 217 Inlägg
16 augusti 2011
Dom får inte cykla på trottoaren helt enkelt, dom ska vara på cykelbanan om en sådan finns eller på vägen.

Dock så borde det införas någon form av förarbevis även för cykel tycker jag så att ALLA som vistas på vägarna är medvetna om gällande regler.

3 059 Inlägg
16 augusti 2011
it_mutt skrev:
Förstår faktiskt inte riktigt vad problemet är.

Cyklar SKA vara på vägen när det inte finns cykelbanor. Befinner de sig på vägen så vore det väl f*n om inte vi i bilar/bussar/lastbilar osv, visar STÖRRE hänsyn mot cyklisterna än vad de möjligen gör mot oss.

O vi får väl hoppas att alla dina "jävla", "idiot-..." o.s.v är i irritationen nu när du är hemma, för om du blir SÅ uppvevad av en cyklist, så vettifaen om jag tycker du ska köra alls, med tanke på hur totalt fly förbannad du isf måste bli över alla hänsynslösa och totalpuckade bilister det finns i trafiken

Kan bara hålla med fullt ut.

En grej som skrivs är att cykeln bara hade ett par cm till godo mellan hans bil och vägkanten.. Frågan e då vems felet är.. Kanske "idioten" i bilen som ligger o trycker ut cyklisten.. Lämna lite spelrum isåfall om man är så jädra rädd att han ska cykla på bilen.

Sen lipar man för att man släppt fram cykeln och denna cyklar sakta.. Tror det var nån som skrev också att han inte kunde gasa på för det var så mycket trafik.. Ja inte undra på att cyklisten inte heller kunde cykla fortare än han gjorde då.

Och för övrigt är detta ren bloggsmörja och behöver ju inte tas upp i en tråd i forumet.

Ksj skrev:
Dom får inte cykla på trottoaren helt enkelt, dom ska vara på cykelbanan om en sådan finns eller på vägen.

Dock så borde det införas någon form av förarbevis även för cykel tycker jag så att ALLA som vistas på vägarna är medvetna om gällande regler.

Och var vill du komma med detta? Det är väl inte cykeln som gjort nått fel?? Ingen gör väl fel förutom en billist som brusar upp för minsta lilla.. dessa borde inte få ha körkort isåfall.
Senast redigerat av Smajly (16 augusti 2011)

8 885 Inlägg
16 augusti 2011
Finns några trådar i ämnet tex den här
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=186957

Sedan finns även bloggen.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök