2731
Sök

Oljigt tändstift.

749 Inlägg
24 augusti 2011
#21
Orginalare tar iallafall rejält betalt.


163 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
#22
Tänkt beställa packningen i helgen, är det något mer man ska ha? Kan ju inte vara så att man bara tar bort (skrapar bort) den gamla?

Har googlat lite mer på mitt problem och många säger att det är luftmassemätaren som är boven.

För att beskriva mitt problem ytterligare så rycker den vid låga varv (2000 och under). Och idag när jag körde till skolan dog den nästan på motorvägen. Jag körde i 140 och sen helt plötsligt tappa den kraft och jag gled sakta ner till 80 sen kom den igen.

749 Inlägg
27 augusti 2011
#23
Pidmeister skrev:
Tänkt beställa packningen i helgen, är det något mer man ska ha? Kan ju inte vara så att man bara tar bort (skrapar bort) den gamla?

Har googlat lite mer på mitt problem och många säger att det är luftmassemätaren som är boven.

För att beskriva mitt problem ytterligare så rycker den vid låga varv (2000 och under). Och idag när jag körde till skolan dog den nästan på motorvägen. Jag körde i 140 och sen helt plötsligt tappa den kraft och jag gled sakta ner till 80 sen kom den igen.

Hmm, kan ju va nåt annat än luftmassemätaren också exempelvis bränslepump.
Har du bytt bränslefiltret nån gång?
Kan bli väldigt mycket dyrare att prova byta olika delar, än att lämna bilen på en felsökning så man hittar orsaken direkt.


163 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
#24
Bjornn skrev:
Pidmeister skrev:
Tänkt beställa packningen i helgen, är det något mer man ska ha? Kan ju inte vara så att man bara tar bort (skrapar bort) den gamla?

Har googlat lite mer på mitt problem och många säger att det är luftmassemätaren som är boven.

För att beskriva mitt problem ytterligare så rycker den vid låga varv (2000 och under). Och idag när jag körde till skolan dog den nästan på motorvägen. Jag körde i 140 och sen helt plötsligt tappa den kraft och jag gled sakta ner till 80 sen kom den igen.

Hmm, kan ju va nåt annat än luftmassemätaren också exempelvis bränslepump.
Har du bytt bränslefiltret nån gång?
Kan bli väldigt mycket dyrare att prova byta olika delar, än att lämna bilen på en felsökning så man hittar orsaken direkt.

Vet ej om det är bytt nyligen då jag köpte bilen för cirka 1 månad sen, kan man kolla om det är skitigt?`

Jag har plockat ur luftfilter och tagit bort lmm. Såg direkt att det absolut inte var samma modell av lmm som såldes på bland annat skruvat.se Sen så var luftfiltret lite skitigt så jag hade tänkt blåsa rent det med tryckluft. Och i luftburken låg det skitmycket skit på botten (döda flugor sand med mera) så ja ska dammsuga  den.

Slutligen undrar jag om CRC Air Sensor Clean är något att ha? Tänkte köra iväg och köpa de för att se om det blir någon skillnad, värt att prova iaf.

749 Inlägg
27 augusti 2011
#25
Pidmeister skrev:
Bjornn skrev:
Pidmeister skrev:
Tänkt beställa packningen i helgen, är det något mer man ska ha? Kan ju inte vara så att man bara tar bort (skrapar bort) den gamla?

Har googlat lite mer på mitt problem och många säger att det är luftmassemätaren som är boven.

För att beskriva mitt problem ytterligare så rycker den vid låga varv (2000 och under). Och idag när jag körde till skolan dog den nästan på motorvägen. Jag körde i 140 och sen helt plötsligt tappa den kraft och jag gled sakta ner till 80 sen kom den igen.

Hmm, kan ju va nåt annat än luftmassemätaren också exempelvis bränslepump.
Har du bytt bränslefiltret nån gång?
Kan bli väldigt mycket dyrare att prova byta olika delar, än att lämna bilen på en felsökning så man hittar orsaken direkt.

Vet ej om det är bytt nyligen då jag köpte bilen för cirka 1 månad sen, kan man kolla om det är skitigt?`

Jag har plockat ur luftfilter och tagit bort lmm. Såg direkt att det absolut inte var samma modell av lmm som såldes på bland annat skruvat.se Sen så var luftfiltret lite skitigt så jag hade tänkt blåsa rent det med tryckluft. Och i luftburken låg det skitmycket skit på botten (döda flugor sand med mera) så ja ska dammsuga  den.

Slutligen undrar jag om CRC Air Sensor Clean är något att ha? Tänkte köra iväg och köpa de för att se om det blir någon skillnad, värt att prova iaf.

Man kan inte se om luftmassemätaren är sönder, enda sättet för att kontrollera den är att mäta.
Air Sensor Clean kan kanske funka men är ingen långsiktig lösning, om lmm är sönder så hjälper det ej.
Man kan inte se om bränslefiltret är smutsigt.
Senast redigerat av Bjornn (27 augusti 2011)


749 Inlägg
27 augusti 2011
#26
Det är vanligt att motortempraturgivarna spökar på VAG och då får dom sånna symptom som du har.
Senast redigerat av Bjornn (27 augusti 2011)



Sök