3325
Sök

Avancerad Fm-sändare?

Saabmeck
233 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
Tjenare!

Tänkte bara höra här om det finns någon som vet om det finns/var man kan köpa en lite mer avancerad fm-sändare?

Det är såhär att jag har all min musik på ett usb-minne som sitter i stereron i min saab och där har jag väll 2-300 låtar eller något. Och nu har jag köpt en ny bil (Mitsubishi Colt) som har en integrerad stereo fast utan usb-utgång eller något sådant, utan bara radio eller cd. och bränna ner alla låtarna på cd känner jag inte för och inte byta stereo heller.

Så därför undrar jag om de finns någon mer avancerad Fm-sändare som man kan koppla usb i och typ välja låtar och sånt, direkt på fm-sändaren.

Med dagens teknologi så tycker jag det borde finnas? smile Har dock inte hittat ngn sad

Tacksam för svar! smile

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

stRaend
11 september 2011
jag har en man kan koppla in usb i, borde ju gå att byta låt där med. kanske inte välja i en lista men aaa, går ju förmodligen byta tills du får rätt låt. köpte min på mediamarkt för några hundralappar, helt klart värd det anser jag.

Saabmeck
233 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
Okej, mediamarkt har ingen hemsida där man kan beställa har jag för mig va?
För det är en rätt bra bit till min närmaste mediamarkt.. tongue

Annars tack! smile

stRaend
11 september 2011
Neee det tror jag inte, det är att åka dit och se glad ut tongue finns säkert fler ställen som har det.

Saabmeck
233 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
Jo det är det jag letar efter, har kollar på de vanligaste ställena man kan tänka sig ha det, clas ohlsson, teknikmagasinet, kjell osv.. tongue

Of World
3 367 Inlägg
11 september 2011
Teknik magasinet har jo en del, jag hade en därifrån som gick att byta låtar på , fanns en man kunde välja mapp på ochså osv, med dosa och allt det dära, den hade även såndär filter som tar bort allt bakrundsljud :p kosta typ 249-349kr kommer inte ihåg :p men svart var den typ

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Saabmeck
233 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
Åfan, måste ta en titt till då! :o

9 116 Inlägg
11 september 2011
Bästa är egentligen Kenwoods, kommer inte ihåg betäckningen men kolla www.kenwood.se Den sätter man på antenn ingången på stereon, medföjer en liten ratt som du byter låt med går att montera vart du vill i bilen. Fungerar med både USB eller 3,5 mm plugg.

2 Inlägg
11 september 2011
Dyrt men lite proffsigare.
http://www.dension.com/

Ska du ändå ha FM-sändare så är det bättre att köpa en sån där man kopplar in sig på antennkabeln istället för att skicka ut musiken via radio, det ska bli mindre störningar på det sättet, men jag har inte testat själv.

Saabmeck
233 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
Okej, tack för tipsen!
Låte jobbiga sidor när ingen av dem är på svenska men det låter som grejer jag ska leta efter! smile

6 851 Inlägg
12 september 2011
Putteliten skrev:
Bästa är egentligen Kenwoods, kommer inte ihåg betäckningen men kolla www.kenwood.se Den sätter man på antenn ingången på stereon, medföjer en liten ratt som du byter låt med går att montera vart du vill i bilen. Fungerar med både USB eller 3,5 mm plugg.

Ja den du menar är KOS-A210. Helt fanstastisk liten box måste jag säga. Smidig och bra.
Kostar kanske lite mer en de vanliga FM sänadarna, men är oxå mycke bättre! wink

6 851 Inlägg
12 september 2011
Putteliten skrev:
Här har du den perfekta! Med information på svenska!

http://www.docent-decibel.se/store/bils … d_461.html

wink exakt..

Saabmeck
233 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
Här har du den perfekta! Med information på svenska!

http://www.docent-decibel.se/store/bils … d_461.html

Åfan, ja den verkar ju vara något! smile
Nu har jag något o spara till, får nog köpa mig en billigare fm-sändare o ha sålänge.. smile

Saabmeck
233 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
cheva_raggare skrev:
http://www.24.se/fmsandare-med-fjarrkontroll-for-bilen-p-13652.aspx?externalsearch=1

Tack, den var billig och bra smile ser helt okej ut också smile

9 116 Inlägg
12 september 2011
Tyvärr så är inte billigt bra grabbar! Har provat ett par stycken sådana och ju billigare detso sämre ljud och mera störningar, skitirriterande! Har ingen egen Kenwood sändare men provlyssnat på en, och det går inte att jämnföra med några andra.

Saabmeck
233 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
Tyvärr så är inte billigt bra grabbar! Har provat ett par stycken sådana och ju billigare detso sämre ljud och mera störningar, skitirriterande! Har ingen egen Kenwood sändare men provlyssnat på en, och det går inte att jämnföra med några andra.

Nääe kanske inte, men jag ska bara ha den billiga tills jag har råd med en kenwood.. smile

534 Inlägg
12 september 2011
Putteliten skrev:

klart dom inte är jätte bra men ja tror då allt att det DUGER med en sån

Sök