3312
Sök

Ska jag överklaga Körkortsdomen?

Problemlösare
8 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
Blev av med mitt körkort 4/8 på plats i utbyte mot en liten lapp där det stod "Överträdelse av hastighetsbegränsning 132km/h, gällande hastighet 50km/h, du har 48timmar på dig att köra hem" typ..

Fick för ett tag sen första brevet från åklagaren med domen 4000:- i böter, tätt följt av domen från transportstyrelsen, körkorts enheten, 7månader indraget körkort och taxilegitimation(Aufan!)...

Ska jag chansa på att överklaga och kanske kunna korta ner tiden till 5-6månader?
Eller är det för riskabelt, kan det slå på andra hållet så att jag får hårdare straff?

Erfarenheter?
Ev. omständigheter kan jag väl lämna om det är så att det kan va till nån hjälp om ni känner att ni kan va till nån hjälp, om ni förstår vad jag menar... cool

Tacksam för alla råd...

809 Inlägg
12 september 2011
känns nog  mer som att du ska vara glad att du inte fick mer än  7 månader om du körde 82km/h för fort faktiskt smile

KHRacing
12 september 2011
med nästan 150kmh på en 50 sträcka så skall du vara rätt glad att det BARA vart 7mån + 4k i böter...

Muttley
12 september 2011
Ja gör du det. Du får ändå inte taxilegget på mindre tid.  De är rätt hårda på det, med tanke på att du jobbade med att köra på människor.  Dvs att man inte ligger så fort.

477 Inlägg
12 september 2011
säger samma sak... plus att då du även har taxi-licens som ja förstod det så åker du dit hårdare!
jag fick liknade "straff" för en fortkörning runt samma hastigheter som du. tog 2 år innan allt skit var klart och körkortet skulle skickas in för indragning, tänkte då också på att överklaga men i o med all det inte fanns något mer att säga än vad som redan sagt så fanns de ju ingen anledning till de...

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

809 Inlägg
13 september 2011
tkd_rille skrev:
Ja gör du det. Du får ändå inte taxilegget på mindre tid.  De är rätt hårda på det, med tanke på att du jobbade med att köra på människor.  Dvs att man inte ligger så fort.

förstår att det är hårdare p.g.a det men kan säga redan nu med den hastighets överträdelsen så är det ingen ide att överklaga kommer inte leda nånstans eftersom du låg över 80km/h fortare än vad man får.

Sök