4080
Sök

Vad är detta vad har den för funktion och är det viktigt att den sitter på plats?

25 Inlägg
19 september 2011
Trådstartare
Hej, denna "slang/rör" har lossnat och verkar inte vilja gå dit igen. Är den viktig och vad har den för funktion?

http://data.fuskbugg.se/skalman02/0670547a_hmm1.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/c5d48d43_hmm2.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/0173c265_hmm3.jpg
Senast redigerat av Supersimme (19 september 2011)

359 Inlägg
19 september 2011
Det är en sorts förvärmning, och tar du bort den slangen bör du spärra spjället som sitter inne i luftburken i läget som gör att den tar luft framifrån, annars kommer den alltid att suga varm luft från avgasröret/motorrummet...fast du verkar ha borta nån slang till så det spelar nog ingen roll

2 024 Inlägg
19 september 2011
När motorn är kall så ställer spjället om sig så motorn tar sin insugsluft från den varma luften runt grenröret, detta för att motorn ska komma upp i arbetstemp snabbare. Inte livsnödvändigt att ha den men det finns billig ny slang att köpa på de flesta platser som har bildelar.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

25 Inlägg
19 september 2011
Trådstartare
St3v3 skrev:
Det är en sorts förvärmning, och tar du bort den slangen bör du spärra spjället som sitter inne i luftburken i läget som gör att den tar luft framifrån, annars kommer den alltid att suga varm luft från avgasröret/motorrummet...fast du verkar ha borta nån slang till så det spelar nog ingen roll

Borta någon slang till? Vad är det ditt öga ser?

Turbo?
440 Inlägg
19 september 2011
Han kanske syftade på att de ska gå en slang ifrån insugsburken till fronten för att den ska suga kall luft.
Det va iaf så på min Ford sierra med förgasare (Lika motor).

OT: Vad äre för ford? smile

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing

2 024 Inlägg
19 september 2011
Denniz_ skrev:
Han kanske syftade på att de ska gå en slang ifrån insugsburken till fronten för att den ska suga kall luft.

Ser ut som en taunus. Syns på anslutningen till värmepaketet.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

359 Inlägg
19 september 2011
Denniz_ skrev:

Ja, precis...har man inte den slangen kvittar det nog att slangen du frågar om sitter där eller inte

25 Inlägg
19 september 2011
Trådstartare
Expoze skrev:
Denniz_ skrev:

Ser ut som en taunus. Syns på anslutningen till värmepaketet.

Jaoo, är en Ford Taunus 2,0 L VIP från 1982 alltså sista året smile Min pärla cool
Senast redigerat av Supersimme (19 september 2011)

Sök