Preatox skrev:
Bilen har gått 23000 och den varvar mellan 3000 och 4000 varv när den ska växla och lättar man på gasen så hittar den växeln direkt.
En välkänd akilleshäl på den är att växellådans ingående axel är lite för kort och slits orimligt fort. Vilket gör att den kan "kugga över" innan momentomvandlaren. Låter det så så är det nog problemet. Varvar den alltid 3-4 tusen varv innan växling är den felinställd. Behöver man hjälpa den att växla med gasuppsläpp om man nu bortser från ditt problem är lådan "på gång" Ellar bara nån som ställt den för hårt. Det är inte helt enkelt som sagt...
Mvh
Dieselsmurfen
"Automatlådeidiot"
EDIT: Min LeBaron har en Mitsubishi V6 under huven och den växlar alltid mellan 1300-1800 varv vid normal körning.
Senast redigerat av Dieselsmurfen (21 september 2011)
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!