3409
Sök

Volvo 850 skakar dragläge

331 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
Hallå!

Har införskaffat mig en volvo 850 glt av årsmodell 97
Är kanon nöjd med bilen, dock ett litet problem
När man skall köra iväg så skakar bilen på dragläget? Varvar man över 2000 när man kör iväg känns det som den skakar mindre.
Kopplingen känns kanon när man kör med den osv.. bara att det skakar när man kör iväg från stilla stående
Den läcker ingen olja från motorn eller växelåda eller så..

Vad kan vara mitt problem? Någon kass motorkudde eller liknande?

Mvh David

165 Inlägg
26 september 2011
Jag stötte på de problemet med en 940 LTT när jag byte koppling på den. Men vi besluta oss för att köra med den ett tag och de visa sig när kopplingen hade slitit in sig så sluta de att skaka. Annars öppna motor huven och så får en stå och kolla hur motorn beter sig när man kör på dragläget.

331 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
Skall kolla detta smile

22 Inlägg
26 september 2011
Min är Likadan David smile polarens med. Men är det väldigt mycket så kan det la vara motorkuddarna då kanske?

The things you own end up owning you.

331 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
Dutch skrev:
Min är Likadan David smile polarens med. Men är det väldigt mycket så kan det la vara motorkuddarna då kanske?

Jaså?  Går ju o köra med inget jätteproblem men skall testa byta övre busnningen
Senast redigerat av david850 (26 september 2011)

131 Inlägg
26 september 2011
david850 skrev:
Dutch skrev:

Jaså?  Går ju o köra med inget jätteproblem men skall testa byta övre busnningen

Kör orginalbussningar bara smile inga hårdare, då blir det bara mer tongue

9 118 Inlägg
26 september 2011
Hade samma grej på min Golf VR6a, och där hade tryckplattan pajat. Så ett komplett kopplingskit införskaffades och byttes så var felet borta.

165 Inlägg
26 september 2011
Kan vara den övre motorkudden den fick farsan byta när han hade 850in smile

173 Inlägg
26 september 2011
kanske e svänghjulet ? i fall de e är ett dubbelmasse om de börjar bli dåligt

331 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
Var ute och kollade övremotorfästet.. Spräckt nästan runt om... Tror säker det kan ha bidragit?

165 Inlägg
26 september 2011
Byt de och se om de blir bättre för den håller en del av balansen i motorn smile

331 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
Japp smile Får blir en tur te volvo smile

9 Inlägg
26 september 2011
bytte kopling på min 740 nyligen då lamellens fjäder var sprucken och titta ut, snåla och kasta upp begagnade delar och efter det så rycker den på dragläget. lamellen var hur fin som hellst dock var anliggningsytan där urtrampningslagret ligger imot( fjädrarna på tryckplattan) inte helt jäms med varandra, troligtvis det som gör att den rycker lite tror jag.

331 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
Okejj
Men skall testa byta motorfästet först och se om det förändras smile

Sök