Denna tråd har jag helt glömt av..
Men det har ju hänt en heldel, först klarade den inte besiktningen pga dåliga bromsslangar, tutan ur lät förjävligt och spindelleden hängde mer eller mindre löst.. parkeringsbromsen va otillräcklig dessutom.
Iallafall så vart jag ju tvungen att byta dessa grejerna, inhandlade allt som behövdes, bromsrör, slangar, olja, kopparfett med mera. utförde då arbetet, första gången så blev la sådär. ena bromsröret vart så jävla långt så fick dra det ett extra varv runt fjäderbenet. Parkeringsbromsen krånglade som van, fick slipa svetsa osv på H-järnen men tillslut fick jag dom att fungera som dom skulle
en ny tuta monterades allt klarade besiktningen. Men på besiktningspapprena står de att slangarna va skadade på vänster sida men han bad mig byta höger? så ska inom snar framtid byta vänster sida också.
Allt gick la fint så införskaffade nya extraljus då mina vart lite sisådär, hemma bygge mer eller mindre. ljuset blev jätte bra och jag råkade nu i veckan ut för en vilt olycka.. trodde då att inga skador på bilen uppstått, vilket vart ganska otroligt då rådjuret var ganska stort. Men såg senare en buckla i dörren och huven va ovanligt skev ( den va inte direkt rak innan men mer en vanligt ) Instrumentpanelen total dog även i den lilla krocken. Efter 4 timmar mätande och letande så hittade person som hjälp mig felet, det va dålig jord i hastighetsmätaren (kretskortet måste gett sig ). Så vi satte på en jordsladd på utgång -31 på varvräknaren och vipps allt förutom tändningen som saknar läge 1 fungerar.
skulle då köra 12 mil hem i mörkret och va glad att allt fungerade, halva vägen så börja ena blinkersen när jag använde den blinka väldigt snabbt, efter jag kom hem och kollat felet så kommer skadorna fram efter krocken. fästena för blinkers/postionsljus hållaren i strålkastaren var av och jag har tappat hela den lampan.. Så får införskaffa en ny sådan. Var vet jag dock inte.
bilder ska ni självklart få från bromsbytet, fler bilder kommer senare på instrument lagningarna osv.
Pappret ifrån besiktningen:)
Lite inhandlade saker:)
sedan började bromsbytet
Gammla slangen
Nippeln satt fast som satan i oket. Klippa rören..
Sen vart det luftning
Tillslut gav jag mig på bromsbackarna till handbromsen, fick av någon anledning bara en bild men men