2980
Sök

Problemet löst, Lås

91 Inlägg
8 oktober 2011
Trådstartare
Problemet löst, packboxen hade lossnat..

Hej. Igårkväll när jag körde hem så läckte en stor del olja ut ur motorn vilket jag inte insåg förän jag var hemma.. Konstaterade att det kom i från detta hålet, Vad är det som skall sitta där? måste ha flugit ut under färden. Bör jag byta kamremmen nu när den fått massa olja över sig också?
Är en 850 T5 motor
https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118786/118786-0d9d75646bd4942755049ed124f350d4.jpg
Senast redigerat av Eliasson93 (9 oktober 2011)

255 Inlägg
8 oktober 2011
Är de där inte vattenpumpen?

169 Inlägg
8 oktober 2011
Det är vattenpumpen å det hålet är till för att se om den läcker, så oljan kan inte komma därifrån om du nu inte menar glykol som har läckt

//Jonas

91 Inlägg
8 oktober 2011
Trådstartare
bilfreak_89 skrev:
Det är vattenpumpen å det hålet är till för att se om den läcker, så oljan kan inte komma därifrån om du nu inte menar glykol som har läckt

Nä det är olja som har läckt ut ( ungefär 2L), ja då har jag visst två hål verkar det som hmm Oljan kommer ifrån samma region så antog att det var därifrån det kom
Vad skall sitta i vattenpumpshålet då?
Senast redigerat av Eliasson93 (8 oktober 2011)

Fd värsting, nu ännu värre!
9 Inlägg
8 oktober 2011
Hallå hallå.. Jag är ca 90% säker på att oljan kommer från kamaxeln (packbox) kostar ca 100kr st, det viktiga är att få dom raka när man sätter dit dom. inte så svårt att byta, sålänge du inte har tummen mitt i handen smile Mvh johan
Senast redigerat av Golllen (8 oktober 2011)

Livet Leker!

91 Inlägg
8 oktober 2011
Trådstartare
Golllen skrev:
Hallå hallå.. Jag är ca 90% säker på att oljan kommer från kamaxeln (packbox) kostar ca 100kr st, det viktiga är att få dom raka när man sätter dit dom. inte så svårt att byta, sålänge du inte har tummen mitt i handen smile Mvh johan

Okej smile Men då brukar de ju bara komma nån droppar, nu snackar vi 2L på 20 minuter (med motorn igång) Har liksom sprutat ut, och det syntes över halvamotorrummet hmm Men ska kolla närmre på det imorgon, blir glad om det bara är packboxen smile

9 Inlägg
8 oktober 2011
Eliasson93 skrev:
Golllen skrev:

Okej smile Men då brukar de ju bara komma nån droppar, nu snackar vi 2L på 20 minuter (med motorn igång) Har liksom sprutat ut, och det syntes över halvamotorrummet hmm Men ska kolla närmre på det imorgon, blir glad om det bara är packboxen smile

Min Packbox gick sönder, och det sprutade överallt i hela motorrummet. fanns inte en droppe olja kvar i motorn efter ca 3 min..  fyllede på fullt för att kunna köra hem den.. tog ca 45 sec sen lös oljelampan igen. så är nästan helt säker på att det är din packbox som har gett upp smile

Livet Leker!

91 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
Golllen skrev:
Eliasson93 skrev:
Golllen skrev:

Min Packbox gick sönder, och det sprutade överallt i hela motorrummet. fanns inte en droppe olja kvar i motorn efter ca 3 min..  fyllede på fullt för att kunna köra hem den.. tog ca 45 sec sen lös oljelampan igen. så är nästan helt säker på att det är din packbox som har gett upp smile

Okej tack för hjälpen, trodde inte att den packbox kunde göra att det sprutade ut. Ska kolla närmre på det idag smile

9 Inlägg
13 oktober 2011
Eliasson93 skrev:
Golllen skrev:
Eliasson93 skrev:

Okej tack för hjälpen, trodde inte att den packbox kunde göra att det sprutade ut. Ska kolla närmre på det idag smile

Lugnt, alltid lika kul att hjälpa till smile
Senast redigerat av Golllen (13 oktober 2011)

Livet Leker!

Sök