2858
Sök

Vilken av dessa två HU är bäst?

8 Inlägg
22 oktober 2011
Trådstartare
Letar HU för fullt, och har hittat två stycken jag har kollat lite extra på. Eftersom jag inte har någon koll alls med ljud, så frågar jag er. Första är då en Kenwood jag har kollat lite på, som verkar vara bra när jag sökt rundor. Men hittade en Sony som var lite billigare, som har samma krav som jag ställde på Kenwooden. Att det ska finnas möjlighet till Bluetooth, utan något extra lullull som extern enhet man behöver koppla till. Kenwooden har inte heller AUX där fram vad jag kan se, vilket jag även vill ha, men det kan jag leva utan om det är så att den är mycket bättre.

Första är då Kenwood KDC61U
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318844

och den andra Sony MEX-BT3900U
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318920

Skulle det vara så att det finns något bättre i denna prisklassen så tipsa gärna, men kravet är att det i alla fall ska finnas Bluetooth.

1 581 Inlägg
22 oktober 2011
Kenwooden utan tvekan.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
22 oktober 2011
Fellow skrev:
Kenwooden utan tvekan.

Har du lyssnat på båda så du kan jämföra då?

Jag själv kan inte uttala mig utan att ha lyssnat på båda men på pappret ser Sonyn ut att vara ett strå vassare.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

3 187 Inlägg
22 oktober 2011
jag kan bara yttra mig om keenwood stereon då jag har samma maskin dock utan blå tanden. och kan bara säga att jag är mycket nöjd med denna enheten. lätta enheter, samt lätt att använda usb menyerna.

dom sony maskinerna jag har pillat med har inte imponerat på mig. dock har jag inte testat denna.

lonefox vad talar för sonyn på pappret?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
22 oktober 2011
big-jepp skrev:
jag kan bara yttra mig om keenwood stereon då jag har samma maskin dock utan blå tanden. och kan bara säga att jag är mycket nöjd med denna enheten. lätta enheter, samt lätt att använda usb menyerna.

dom sony maskinerna jag har pillat med har inte imponerat på mig. dock har jag inte testat denna.

lonefox vad talar för sonyn på pappret?

Enklare tidskomp. Frågan är om den inte även är tätare då Sony har en historia av att ha 1cm-steg i sina billigare DSPs...
Bättre EQ.
Fler protokoll över blåtand...
För att nämna ngr skillnader jag såg då jag skummade ihenom manualerna.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök