"de ska va en pålitlig bil som ska gå relativt billigt och va billig att äga"
Gamla skrotvolvos är inget som är pålitligt längre, ska du ha något vettigt så kolla på 9 serie av de sista årsmodellerna, en som är pedantskött. Gamla skrotförtis som alla 18 åringar ska ha som vinterbil är fan inte mycket att hänga i granen längre.
Gå billigt kan du räkna bort direkt om du ens tänker på volvo.
Jag undrar när myten om att volvo har så jävla billiga delar ska gå i graven. Varken min 740 -90, min 850 eller 960in jag har haft har legat på en nivå som är märkbart lägre än övriga märken. Ta t.ex en riktig 740gl slaktare, en golf3 gti med 115hk, den har billigare delar än 740 och den både går bättre, billigare och är snyggare, ungefär lika lättmekad och pålitig om den inte är sönderkörd(vilket de flesta är).
Och nej, att folk struntar i att serva sina 740´s´enligt intervallerna räknas inte som att delarna är billigare.
Jag orkar inte leta upp tråden, men det gjordes en undersökning när man plockade ihop en hög med vanliga slitdelar till 740 audi 100 och golf gti. och golfen var billgiast, audin kom 2a och 940in sist.
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.