Köp 20 st 6,5:or och koppla friskt... Effekt kan man inte få för lite av. Kolla om steget är stabilt ner till 1 ohm, så ha rdu mycket att vinna.
För att få snärt i basen krävs det att du flyttar så mycket luft som möjligt, så snabbt som möjligt. Detta kräver effekt... Du kan flytta lika mycket luft med 10 6,5:or som med 2 st 12:or...
om man kollar va de steget kostar så lär de INTE va stabilt i 1ohm..
å ju fler element man har i bilen ju mer problem får man med "utsläckning".
Men håller du med i mitt tänk ang att få "snärt" i basen? Många små element..
nej de håller ja inte me om.. storleken på elementet har inget med snärten att göra.. mina 2st 18" spelar MYCKE tajtare,snaddare å raoppare än mina 40st 10" ja hade förut..
de finns såååå mycke annat som spelar in, har men ett kasst framsystem så kommer man ALDRIG få snärtig bas.
Men snärt i basen kan man väll aldrig få utan rätt/bra effekt?
snärten kommer till största delen ifrån framsystemet.. å en sak som de flesta inte vet e att de första milisekunderna av snärten kommer ifrån diskanterna.
Relativt.. Men har steget bra kontroll så kommer basens kon spela betydligt mer kontrollerat, detta oavsett om du ger den 100W eller 1000W. Men Dock så beror de fortfarande betydligt mer på installationen av elementet.
Relativt.. Men har steget bra kontroll så kommer basens kon spela betydligt mer kontrollerat, detta oavsett om du ger den 100W eller 1000W. Men Dock så beror de fortfarande betydligt mer på installationen av elementet.
Sen är ett bra framsystem fruktansvärt hjälpsamt!
samt va de e för typ av element.. ett element med ett lågt mms spelar oftast mer snabb/tajt bas.
evil & tokken: Ni har ju båda ganska kraftiga middar(eller många), hur lågt kör ni dem? Eller om jag säger så här, hur lågt tycker ni jag ska köra mina gothia 6.5:or? Kanske lite off topic..
Förresten, var det inte fel person som svarade?? Eller känner ni varandra? Blev lite förvirrad här
Jag känner inte TS öht. Jag var nog bara för snäll när jag fortsätter att hjälpa honom. Kollade på hans bilder sen googlade jag lite. Vanlig internetdektektiv arbete helt enkelt
Och fick fram vadå? vilket slutsteg han har? Lite CSI stuk eller hehe
Förresten, var det inte fel person som svarade?? Eller känner ni varandra? Blev lite förvirrad här
Jag känner inte TS öht. Jag var nog bara för snäll när jag fortsätter att hjälpa honom. Kollade på hans bilder sen googlade jag lite. Vanlig internetdektektiv arbete helt enkelt
Ja. Det är ju bara att gå in på hans garagetsida och sen googla lite. Tar max 2 minuter om man är seg
Ja. Det är ju bara att gå in på hans garagetsida och sen googla lite. Tar max 2 minuter om man är seg