4425
Sök

Pump om617 w123 300d

Gislaved ArselBlanka
118 Inlägg
3 november 2011
Trådstartare
hade tänkt att ställa på pumpen på 123an en 300d från 81.

och skruven sitter ju längst ner till vänster i bak gaveln på pumpen sitter ju en spår skruv och en mutter där, som jag har uppfattat. och hur många varv ska man gänga ut? räcker de med en 2 varv?

och man ska skruva den utåt för att öka bränsle mängden och inåt för att minska bränsle mängden.

ville bara försäkra mig på att ja tänkt rätt, för orkar inte få en massa andra fel.

tack på förhand
Senast redigerat av farthindret (3 november 2011)

//fartiZ

5 Inlägg
4 november 2011
Stämmer bra det men tomgången kommer att bli lite högre om du vrider ut "bränslemängds skruven" 2 varv. sotar dock Inget mer på 2 varv än orginal. Skulle före dra att byta pumpelement då både motorn och pumpen mår bättre av det.

50 Inlägg
5 november 2011
Eller lämna iväg pumpen till någon med testbänk som kan och vill för att få det riktigt gjort från början. smile

128 Inlägg
6 november 2011
brukar ställa pumpen med motorn igång. vrid upp pumpen, ställ ner tomgången, provgasa. ju mer du ställer upp pumpen ju mer kommer den å eftervarva

5 Inlägg
7 november 2011
Dock skulle jag inte starta motorn utan locket på pumpen då det kommer spotta ut en hel del olja där och efterföljderna kan bli stora. Diesel pumpen fungerar i stort sätt samma som en motor då det är en rad pump. och motorn kör man ju inte direkt utan oljetråg med.. "samma prencip"

128 Inlägg
7 november 2011
Merca_Tobbe skrev:
Dock skulle jag inte starta motorn utan locket på pumpen då det kommer spotta ut en hel del olja där och efterföljderna kan bli stora. Diesel pumpen fungerar i stort sätt samma som en motor då det är en rad pump. och motorn kör man ju inte direkt utan oljetråg med.. "samma prencip"

jadu nu ta du i så du skit ne de. du har två pinsett stora hål genom ingående lager som ska smörja pumpens kamaxel + bakrelagrett om man har öppet locket så rinner visserligen olja ut och om du kör med motorn i 5 min har du kanske du fått 1dl olja på golvet. å synd för golvet är de inte pumpen
Senast redigerat av Jacke90 (7 november 2011)

Sök