3883
Sök

Karlskrona bilförmedling?

379 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Någon som hört talas om det företaget? Kanske anlitat dem?

Har bilen ute på försäljning och tänkte testa detta? Tycker dock det verkar lite skumt att de förmedlar bilen kostnadsfritt! Var går deras affärsidé ut på?

http://www.karlskronabilformedling.se/

Bolaget har varit aktivt sedan November 2010. Ska man våga anlita dem?

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

Pensionerad Bilbyggare
112 Inlägg
16 mars 2011
Deras affärside går ut på att du säger att du vill ha ut minst 20.000:- för din bil tex.
Sen lägger dom ut den för 35.000:- men då får du inte sälja bilen själv efter det eller göra "reklam" för den på andra ställen utom dom har ensamrätt på det.
OM bilen säljs så får du dina 20 och de tar resterande 15.
Men nu verkar deras sida ligga nere?

Har själv ett liknande företag www.Fordonsmaklaren.se
Bygger på samma sak dock så lägger vi aldrig ut din bil högre än vad du själv vill ha för den
och vi tar inte i närheten av så höra "arvoden" som KBF.

Dra iväg ett mail via formulären på sidan om du är intresserad.

/Michael

Addicted To Adrenaline

1 Inlägg
31 oktober 2011
Hej! Jag har erfarenhet av Karlskrona Bilförmedling AB, om än mycket obehaglig sådan.
Jag har blivit blåst på för mig en betydlig summa à 65000kr.Har även hört att de har lurat
flera på ett antal 100 000-tals kronor.
Polisen har tyvärr nedlagt förundersökningen,då den förväntas inte leda till att brott kan styrkas.
shardik

1 Inlägg
11 november 2011
Hej! Vi på Karlskrona Bilförmedling vill bemöta detta. Vi har inte blåst någon på en endaste krona. Gällande dig Shrdik så har vi haft en konflikt som nu är löst. Du har aldrig blivit lutad på några pengar och har fått allt du ska ha eller hur? Ring oss gärna om det är något du undrar över. 0455-606085

Ni som undrar hur just Karlskrona bilförmedling AB fungerar, läs nedan

Att anlita Karlskrona Bilförmedling är helt kostnadsfritt oavsett om bilen blir såld eller inte. Du bestämmer priset, vi marknadsför bilen. Som kund till oss har du full kontroll över processen eftersom vi inte binder dig på något. Vi skriver inte några avtal/fullmakter utan vi jobbar på dina villkor Du lämnar inte ifrån dig bilen till oss utan är i din ägo under tiden den marknadsförs. Vi tar alla samtal och bokar in intressenter på avtalad plats och tid. På så sätt sparar du tid energi och pengar. Karlskrona Bilförmedling hat ett samarbetsavtal med Wasa Kredit som är mycket nöjda med oss. Nedan ser ni ut urval av referenser som sålt bilar via oss. Kontakta oss om ni vill ha nummer till dom så att ni kan kolla upp detta. Vi har inget att dölja och beklagar att nån känner negativt om oss.

Referenser:

Sålde min bil genom Karlskrona Bilförmedling, Audi RS4 cab, gul årsmodell 2007. Allting gick snabbt och smidigt, jag är mycket nöjd!

Stefan Pettersson, Karlskrona

”Vi hittade Karlskrona Bilförmedling på nätet och valde att anlita dem när vi ville sälja vår Toyota Raw4 – 02. Jonny kom på beställning hem till oss och fotade bilen. 7 dagar senare var den såld! Fantastiskt service och jag kan varmt rekommendera Karlskrona Bilförmedling både när det gäller sälja bil eller köpa!

Hans Wachtmeister, Johannishus

”Vi valde att sälja vår leasingbil via Jonny och är mycket nöjda med resultatet. Snabb service och snabb affär utan några krångligheter ”
Blekinge Fasad

”Sålde min Fiat Doblo multijet. Jonny fixade med lånen och förmedlingen. Det gick jättebra och bilen såldes snabbt vidare! Tack”
Johannes, Borgholm

”Valde att sälja min bil via Jonny på Karlskrona Bilförmedling. Detta var en Porche Cayenne. Jonny hämtade bilen och tog kort efter att den tvättats upp. Bilen blev såld på mindre än en vecka! Jag är supernöjd med hela affären!”
Petur Johannesson, Karlskrona
Senast redigerat av maiko (11 november 2011)

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
11 november 2011
Flera av referenserna har ju udda efternamn som gör dom lätta att hitta och höra av sig till själv om man vill höra ifrån dom direkt hur det funkat.

Bara ett förslag.

2slow

Sök