2562
Sök

Hög CO halt, Saab 900 -87

herr
321 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
Hej,
Fick anmärkning på besiktningen på för högt CO-värde på min nyinförskaffade Saab 900 C, -87.

Mätvärdet var på 7,9, och tillåtet är 3,5.

Någon som har tips på hur jag ska gå till väga?
Förgasaren är en pierburg. Nya stift, olja och luftfilter.

Tacksam för alla svar

Mvh Björn

Saabifierad
2 031 Inlägg
20 juli 2011
Använd det ökända tricket som inte uppskattas här på garaget: fyll i etanol typ 50/50 blandning så är problemet ur världen på besiktningen tongue Kör inte med full tank utan kanske 5 liter bensin och 5 liter etanol eller 10 liter av vardera. Gjorde det på min gamla 480, tror jag nollade koldioxidresultatet big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

2 Inlägg
24 november 2011
bengt80 skrev:
Var på ombesiktning i går med min Audi 80 co2500 för högt 0,5 (0,3) övriga värden bra. Tankade 10 lit E85 vet inte hur mycket bensin i tanken. Någon som vet hur man ska göra mer åt problemet.Läste någonstans att man kunde ta bort slangen på vevhusventilationen?             Tacksam för alla förslag

Sök