Hej. Jag vill chippa min 940, jag har hittat chipp men har inte guldbox i bilen! så jag undrar helt enkelt om det går att byta till en guldbox och om man iså fall behöver ta hänsyn till boxnummer eller liknande?
Jag vill inte ha massa svar att "ingen ide att chippa sugmotor" eller liknande! Jag vet vad som gäller jag ska trimma mer än bara chippa! Det jag vill ha hjälp med är kan jag byta till guldbox? Hur ska jag tänka med boxnummer? Tack på förhand!
Boxnummer är irrelevant bara boxen är en EZK116K med dotterkort/Eprom - "guldbox" Guldfärgade boxarna med slutnummer -209,219 är vanligast. ( återfinns i 940 turbo 95-96) Huvudsaken är att tändmap/chippet du skaffar är till en sugmotor.
Boxnummer är irrelevant bara boxen är en EZK116K med dotterkort/Eprom - "guldbox" Guldfärgade boxarna med slutnummer -209,219 är vanligast. ( återfinns i 940 turbo 95-96) Huvudsaken är att tändmap/chippet du skaffar är till en sugmotor.
Så jag kan köpa vilken 940 guldbox som hellst och sätta i chippet och så ska det funka? Chippet är anpassat för sugmotor!
ja de stämmer , alla "guldboxar" är likadana dom har olika nr bara för de är olika chip till olika motorconfigurationer från början men köper du en 940 turbo guldbox å byter över till ett sugischip du själv köpt lirar de kanon!