2484
Sök

Renault 19 -95 klen startström

671 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
hej det började igår när jag skulle ut och starta bilen så var det knappt nån kräm i batteriet  men i förrgår var det inga fel  så nu startade den precis  så då mätte jag upp batteriet och det ger ut 13.45volt på tomgång med stereon igång men står den 12 timmar så är det samma sak igen.
jag har heller inte kopplat någonting om det kan hjälpa så efter 12 timmar så blinkar färddatorn  som när batteriet varit bortkopplat vilket det inte har varit sen fungerar även varvräknaren   i 5minuter  när den har varit urladdad så att säga

21 761 Inlägg
24 november 2011
karlsson_1984 skrev:
sen fungerar även varvräknaren   i 5minuter  när den har varit urladdad så att säga

Förklara gärna hur du menar där, jag hänger inte riktigt med. smile

Sätt batteriet på laddning tills laddaren visar på fulladdat, det låter ju som att det behöver laddas upp just nu.

När det är klart så kan du mäta om det finns någonting som drar tjuvström, sedan kan du passa på att mäta vilken laddspänning det är med fulladdat batteri och motorn på tomgång med endast halvljuset igång. Mät även med motorn på 1500-2000 varv för att se om spänningen varierar markant. smile

133 Inlägg
25 november 2011
Du ska ha över 14v om generatorn laddar ordentligt.

671 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
hittade felet det var bagage lampan som ej slocknade

Sök