3371
Sök

Fel på tändningen!! Hjälp snälla!!!!!!!!

33 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
Hej
Jag behöver hjälp med att få igång min bil igen, den gck helt perfekt innan och dog helt plöstligt. Den läcker förövrigt från topplockspackningen om det skulle ha någon betydelse ( oljetryck finns och den har även INGE vatten i oljan så den läcker inte in i motorn än iallafall. Men vi har kommit fram till att det är något med tändingen som är fel då vi satte på en mätare på tändkablarna och kolla så den tände. Vilket den gjorde i ca 2-4 sek och då gick motorn också men sen dör den och tändningen försvinner. Jag har slut på ideer om vad jag ska leta efter och vad jag ska kolla för att få den att fungera igen. Men som sagt den har tändingen i början men försvinner sen. Så det är inge fel på kablarna till själva tändningen eller något bara något innan, tändspole? databox? Va är bäst att börja att byta ut och kolla av så det fungerar?

Audi coupe 2,6 v6.

Tack på förhand // Jonas

866 Inlägg
11 december 2011
Start spärren ? Har för mig att där är en nyckel i panelen som blinkar om bilen inte gillar nyckeln! ? Prova reservnyckeln?!

33 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
nej det är inte det tyvärr har haft problem med det förut och då går motorn inte ens runt. tyvärr hmm

866 Inlägg
11 december 2011
Se till att få ut fel coderna då får du reda på vad det är ! Det kan var en vevaxel givare? Men se till att få ut felcoderna !! Annars kan man leta sig fördärvad .

33 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
Hur ska jag få ut felkoderna? smile

866 Inlägg
11 december 2011
OBD utaget  och en hand dator Hör om någon polar som håller på med bilar eller någon verkstad som har diagnosutrustning.   (OBD=On-Board Diagnostic System) Så vet du det ;-) Uttaget sitter under ratten bit under panelen. Lycka till !

33 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
Okej tack smile

379 Inlägg
11 december 2011
Låter som trigger givaren. eller ett tändsteg/tändspole som blir överhettat.

33 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
Vad är trigger givare?
Jag är på g att byta tändmodulen efter detr tänker jag testa att byta tändspolen smile

379 Inlägg
16 december 2011
Trigger givaren, eller svänghjulsgivaren. sitter på baksidan motorn, mellanm växellådan och motorn typ, rätt under fördelaren. ganska vanligt på 740 och 940 att den lägger av. Läs på nätet om den, man kan ohm mäta i kontakten och se om den är hel.

Sök