3567
Sök

koppla 2st 10" och 1st 12" på samma steg

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
7 februari 2007
Trådstartare
har förnärvarande en 12" jbl i min goffe som drivs me ett bryggat 2kanals JBL steg, har tänkt att uppdataera anläggningen me ett monoblock!..men nu tillfrågan, har två st MDS audiophile 10"basar liggandes, känns onödigt å sälja dem tillunderpris (ingen villja ha mds ju) wink, kan man då koppla dessa 3st till samma monoblock utan att de blir problem?

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

27 Inlägg
7 februari 2007
tjena.

bara o räkna ut till vilken ohm d sjunker o kolla om steget kan gå så långt ner.
är d inte mer tungdrivet än va steget klarar ä d ju lugnt

kan aldrig bli för mycket bas eller hk

27 Inlägg
7 februari 2007
slå en pling till Tel: 08-556 00 740
mds teksnisk support. dom kan garanterat ge dig ett bra svar

kan aldrig bli för mycket bas eller hk

Personbils tekniker
238 Inlägg
7 februari 2007
Ska du koppla in på det tvåkanals steget kan du koppla 10orna vanligt på var sin + och - och sen med 12" så sätter du dom kablarna på varsin utgång tex längst ut på varsin sida.. har provat det ettpar ggr och det funkar bra tycker jag...

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
undrar baa om de går bra å koppla 2 olika fabrikat med olika watt i olika storlekar på samma monoblock?

275 Inlägg
9 februari 2007
ska inte vara nåt problem.
koppla som "_740_power " beskrev...

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.

1 631 Inlägg
9 februari 2007
Moser skrev:
undrar baa om de går bra å koppla 2 olika fabrikat med olika watt i olika storlekar på samma monoblock?

Visst, men varför? Det kommer låta sämre med en tolva och två tior än vad en tolva ELLER två tior hade gjort!

Gör något annat med dina tior är mitt förslag, för de kommer inte få din anläggning i bilen att låta bättre.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
9 februari 2007
Trådstartare
gurenius skrev:
Moser skrev:

Visst, men varför? Det kommer låta sämre med en tolva och två tior än vad en tolva ELLER två tior hade gjort!

Gör något annat med dina tior är mitt förslag, för de kommer inte få din anläggning i bilen att låta bättre.

tack,, svaret jag ville ha!! slipper bygga om hela bilen för att upptäcka att de skulle låta skit smile kör me min 12:a istället big_smile

Sök