2647
Sök

Höga lambdaväden och motorn slår ifårn, Audi s2

104 Inlägg
30 september 2011
Trådstartare
har haft problem ett tag nu med att om man drar ut bilen på växlarna. typ 4-5000 varv så "slår den ifårn", den hugger till och sen kan man inte ladda mer än ca 0,5-0,6 bar. (normalt laddar jag 1,3bar) innan den rycker och hugger, går skit med andra ord.
vrider jag av och sen på tänningen så går den som vanligt igen tills man varvar ut den ordentligt igen. inga problem att trampa fullt ifrån botten och den går hur fint som hälst tills den plötsligt bara slår ifrån...

för en vecka sedan var jag inne på bilprovningen och skulle prova lyckan men fick en anmärkning på lambdavärdet 1,07!
min tanke är att dessa 2 problem kan hänga ihop?

det som är gjort med bilen är MTM chip 269, 3 bars MAP-senssor, bortpockad magnetventil så laddtrycket styrs med pysventil, ny lambdasond utan något resultat,

min nästa tanke är luftmassemätaren? eller vad tror ni?

väldigt tacksam för svar //Nicklas

104 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
har ju fått årdning på det nu så känns dummt att skrota den.

6 632 Inlägg
9 januari 2012
Prova dra ut LMMen och kör igen, om du har möjligheten att använda avgasmätare samtidigt så kör på..varit med om en Mitsubishi som hade dåliga avgasvärden pga Luftmassmätaren

De/Dem

104 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
provade det med innan jag hittade felet. felet satt i styrboxen eller mappsensorn. bytte det och sendan dess har den gått klockrent! smile

Sök