2601
Sök

Trasig lågnivåingång slutsteg(BILD)

6 851 Inlägg
11 januari 2012
Skulle kunna tänka mej att du har bränt någon signaljord. Vilken det är av dem kan ja inte säga på sak arm. Men kan vara någon krets på steget, eller den i cd spelaren. Har du otur är det båda. Då steget verka farit runt, eller fått en smäll så är det mycke som kan gått sönder.nästa gång kanske du sätter fast både steg och låda?

6 851 Inlägg
11 januari 2012
Skulle kunna tänka mej att du har bränt någon signaljord. Vilken det är av dem kan ja inte säga på sak arm. Men kan vara någon krets på steget, eller den i cd spelaren. Har du otur är det båda. Då steget verka farit runt, eller fått en smäll så är det mycke som kan gått sönder.nästa gång kanske du sätter fast både steg och låda?

133 Inlägg
11 januari 2012
Det lättaste sättet att fixa det tycker jag vore att löda loss hela kontaktblocket från kretskortet, kapa det på mitten och sen löda fast den hela delen på line in-sidan. smile

249 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
Hur kollar jag upp måtten mellan lödbenen?? Och någon signaljord borde inte vara trasig i stereon då ljudet fungerar med ett annat slutsteg jag fick pröva av en kompis, steget har inte flugit runt utan suttit fastskruvad i en tung baslåda på 50 kilo som rört sig maximalt 30-40cm vilket medfört att steget rört sig längre än vad lågnivåkablarna som satt intryckta i steget var. Så det har inte åkt berg&dalbana så att säga=)

Kom med fler förslag vetja, detta börjar likna sig något nu börjar jag få lite att nysta i! smile
Senast redigerat av robbaxxxx (11 januari 2012)

6 851 Inlägg
11 januari 2012
Problemet är att någon av ledarna isignalkablarna kan kommit åt dem andras jord. Detta hände för mej på ett steg och det va en typ "säkring" eller skyddskrets som gick sönder då. Men problemet va ungefär som du beskriver. Skulle råda dej att ringa AK-elektronik som har hand om garanti reparationer av bla Magnat. Ring och hör, han kanske kan säga vad som KANSKE är felet.

249 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
Nu tog jag loss hela rca saken och delade på den och behöll delen som satt vid line out och lödde dit den på linein platsen så nu finns det bara line-in. Tyvärr kvarstår problemet och när jag sätter i en eller 2 lågnivåkablar så skrålar det ut baslådan tills man tar ur en lågnivå, sätter jag i den andra går det fortfarande i protekt efter en stund. Tog ur lågnivåkabeln bakom stereon och satt den mot Stereon och då kommer detta ljud så fort jag nuddar metall med kontakten..

smile

6 851 Inlägg
11 januari 2012
robbaxxxx skrev:
Nu tog jag loss hela rca saken och delade på den och behöll delen som satt vid line out och lödde dit den på linein platsen så nu finns det bara line-in. Tyvärr kvarstår problemet och när jag sätter i en eller 2 lågnivåkablar så skrålar det ut baslådan tills man tar ur en lågnivå, sätter jag i den andra går det fortfarande i protekt efter en stund. Tog ur lågnivåkabeln bakom stereon och satt den mot Stereon och då kommer detta ljud så fort jag nuddar metall med kontakten..

smile

Ja för du läste inte mitt förra inlägg? Jag skev vad som troligen har hänt med ditt steg, du behöver byta (vet ej exakt va det heter) säkring,motstånd till jorden inne i steget.  Läs förra inlägg.!

249 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
hmm, ja, kan du markera en av bilderna om man nu ser denna säkring/motstånd på steget?smile
Senast redigerat av robbaxxxx (11 januari 2012)

6 851 Inlägg
11 januari 2012
Tyvärr kan jag inte det. Dels för jag sitter med mobilen och surfar, samt att jag du vet exakt hur den ser ut. Va en bekant som lagade mitt steg, då jag ej har så bra praktisk kunskap om detta ;-)

Sök