2858
Sök

850 T5 hackar på gasen och dör på tomgång

68 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
Hallå, jag har en volvo 850 T5 som inte går som den ska,
Turbon laddar ca 0,9 bar, bilen klarar inte att stå på tomgång, den hoppar och svajar hela tiden, när jag kör är det likadant, ibland går det bra och ibland inte, medans jag kör laddar turbon bara upp till 0,5 då börjar bilen att hacka, och det händer inget när jag gasar, likaså på tomgång !
är det någon som möjligen skulle kunna veta vad det är för fel ?

3 295 Inlägg
14 januari 2012
låter som att den tar tjyvluft nånstans, kolla över alla slangar och dylikt så dom är täta. provtryck om möjligt hela "laddluftsystemet".

68 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
Slave_joe skrev:
låter som att den tar tjyvluft nånstans, kolla över alla slangar och dylikt så dom är täta. provtryck om möjligt hela "laddluftsystemet".

Okej, ja jag kollade alla slangar idag, jag har even bytt soppa pump, ska byta soppa filter i morgon, men ingen slang satt löst vad jag kunde se, men ska se om jag kan provtrycka systemet, men har du en fundering på vad det skulle kunna vara om det inte skulle vara tjuvluft någonstans ?

3 295 Inlägg
14 januari 2012
jag vet inte riktigt, men luftmassemätare brukar ju kunna ställa till skumma fel på bilar..

68 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
jaa joo dom brukar kunna göra det, jag har en mina funderingar på att det är något med soppan eller att topplocks packningen är gången

Sök