3882
Sök

ABS lampa tänder sig vid 85 km/h - Volvo 945 -96

9 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
Tjenare!

Jag har ett litet problem med min Volvo 945 ltt 1996a som jag hoppas ni kan hjälpa mig fixa.

När jag kör i farter under ca. 85 km/h så fungerar ABSen felfritt, oavsett hur långt jag kör.
Men när jag kör fortare än det så tänder sig ABS lampan inom en kilometer. Givetvis försvinner helt ABS funktionen då.

Vad kan detta vara?
Hur kan jag lösa det?

Hjälp skulle uppskattas stort då jag själv inte är direkt jätteteknisk!

Tack på förhand! smile

63 Inlägg
21 januari 2012
Har en kompis som har samma fel. Kan vara en givare som är glapp men skulle tippa på att styrenheten är kapputt! smile

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
21 januari 2012
Har du samma däckdimension på samtliga däck?

Tja!

9 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
Dennis_999 skrev:
Har du samma däckdimension på samtliga däck?

Ja, det är det

1 008 Inlägg
21 januari 2012
Lurigt fel, det kan vara kransarna som är sunkiga och/eller spruckna också, i lägre farter så klarar den av att läsa dem, men i högre så blir signalen skit.. spetsarna på givarna kan se ut som igelkottar också, kan vara värt att kolla upp.

945 Inlägg
21 januari 2012
Hade samma fel på min 850, lampan började lysa när ja körde uppåt 90km/h. Kollade felkoder och fick fram att det va nått fel på höger fram, kollade och visade sig att abs kransen va av på 2 ställen.

Har du kollat det på din bil?

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

9 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
240bns skrev:
Lurigt fel, det kan vara kransarna som är sunkiga och/eller spruckna också, i lägre farter så klarar den av att läsa dem, men i högre så blir signalen skit.. spetsarna på givarna kan se ut som igelkottar också, kan vara värt att kolla upp.

Sickan_ skrev:
Hade samma fel på min 850, lampan började lysa när ja körde uppåt 90km/h. Kollade felkoder och fick fram att det va nått fel på höger fram, kollade och visade sig att abs kransen va av på 2 ställen.

Har du kollat det på din bil?

Tack för hjälpen, skall försöka hinna kolla upp det till nästa helg! smile

Sök