Skriver detta inlägg åt en polare som kommer köpa sig en A4 quattro B5 eventuellt en B6 och har lite funderingar kring fälgar. Det är en kombi som han kommer skaffa sig.
När det gäller B5 så hade han tänkt köra på 19" med samma mått på fälgar/däck som jag hade på min gamla A4 • 8,5*19 235/35-19 vilket fungerade klockrent, han känner att 20" på en B5 är lite hardcore, men vad är eran åsikt angående 19" eller 20" på just B5:an?
Eller så hade han tänkt sig en B6 med antigen 19" eller 20" Blir det 19" så hade han tänkt köra samma mått på däck/fälgar som på B5:an vilket inte borde vara några problem. Blir det 20" så tänkte han • 8,5*20 235/30-20.
Kommer det bli någon skillnad på komforten på 20" jämfört med 19" på B6:an?
Han kommer även att införskaffa coilovers till bilen om det har något med saken att göra.
Hur skulle ni gjort/valt när det gäller fälgstorleken på just B6:an? Är 19" även där perfekt som på B5:an eller känns det alldeles för litet så man ska köra på 20"?
Jo 19" är egentligen som du säger helt perfekt, speciellt på B5:an men polarn velar mellan B5 och B6 men känner du till hur komforten blir med 20" jämfört med 19"? Det kanske inte blir någon större skillnad?
Btw, lite off topic nu men är du något i Karlskoga eller har du sålt lägenheten?
vaughn skrev:
Tja Aid! själv tycker jag att 19" räcker gott och väl... 20" känns lite väl stort men de är väl en smaksak
20 ser bara för mycket ur på båda dom karosserna. snyggare med 19 o lågt o brett i hjulhusen:)
Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Jo 19" är egentligen som du säger helt perfekt, speciellt på B5:an men polarn velar mellan B5 och B6 men känner du till hur komforten blir med 20" jämfört med 19"? Det kanske inte blir någon större skillnad?
Btw, lite off topic nu men är du något i Karlskoga eller har du sålt lägenheten?
vaughn skrev:
Tja Aid! själv tycker jag att 19" räcker gott och väl... 20" känns lite väl stort men de är väl en smaksak
de är ju lite hårdare men som en annan sa i tråden så tror jag 19" passar bättre sett till utseendet.
Jag fick de sålt i okt och har redan flyttat till kumla! Hur är de med dig då?