3694
Sök

Besikning - gick ej igenom! (Bild finns)

Yawn...
3 151 Inlägg
12 februari 2012
Du ska ju inte plugga ändröret... Bara hålla för en kort stund så man märker om avgaserna tar någon annan väg ut.

108 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
Du ska ju inte plugga ändröret... Bara hålla för en kort stund så man märker om avgaserna tar någon annan väg ut.

Jaha ni menar så. smile Ska kolla på det!

578 Inlägg
12 februari 2012
Känn där det har läckt med handen så vet du ju om det läcker eller inte tongue

108 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Nu har jag fixat allt. Avgasläckaget räckte med avgaspasta och sedan har en bilmekaniker kollat på mina bromsar och vet ni vad problemet var? Jo, den tidigare ägaren hade glömt kvar ett verktyg som satte och tryckte på bromslangen! Inte undra på att inte bromsen fungerade! tongue Sjukt slarvigt. Nu fungerar bromsen i alla fall men han bilmekanikern sa till mig att jag skulle test köra lite och bromsa så man kör in den eftersom bromsen inte hade används på ett tag och sedan åka och besiktiga bilen.

Höger bak däck var det också anliggning men där sa han: Visst, det ligger emot men det är inget som besiktingsmännen ska anmärka på. Anliggningen är inte så kraftig.

Men hur fixar man en anliggning? Det bör ju bero på rost som rostat fast på bromsen? Tack för alla tips och ideér! smile

Imorgon ska jag besiktiga bilen och man blir ju lagom sur om den inte går igenom då. Men bilmeknikern var ganska säker på att den skulle göra det!

Det kostade 100-200 kr för mig att lämna in bilen till honom. Billig som fan är han, wink Men samtidigt behövde han inte göra speciellt mycket.

108 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Återkommer imorgon och berättar hur besiktningen gått. På tal om den där anliggningen jag har höger bak. Jag testade nyss och snurra hjulet. Och det ligger emot väldigt lite enligt mig. Tar man i kanske däcket snurrar 1,5 varv.

Min farsa har sagt att han haft anliggningar på flera däck men det är inget besiktningsgubbarna anmärkt på.

Han som jag besiktigade bilen hos först kanske var extremt jävla noggran? Eller kan anliggningen ha släppt efter man fixat bromsen där bak höger också eller?

460 Inlägg
14 februari 2012
victor-93 skrev:
Men hur fixar man en anliggning? Det bör ju bero på rost som rostat fast på bromsen? Tack för alla tips och ideér! smile

det fixar du genom att antingen byta ok eller att smörja upp kolven i oket, den går så tungt så den inte klarar att tryckas tillbaka när du slutar bromsa. smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

460 Inlägg
14 februari 2012
victor-93 skrev:
Återkommer imorgon och berättar hur besiktningen gått. På tal om den där anliggningen jag har höger bak. Jag testade nyss och snurra hjulet. Och det ligger emot väldigt lite enligt mig. Tar man i kanske däcket snurrar 1,5 varv.

Min farsa har sagt att han haft anliggningar på flera däck men det är inget besiktningsgubbarna anmärkt på.

Han som jag besiktigade bilen hos först kanske var extremt jävla noggran? Eller kan anliggningen ha släppt efter man fixat bromsen där bak höger också eller?

snurrar det såpass lätt är det ABSOLUT inte något dom kommer säga något om smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

108 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Ok, bra tack så mycket för svaret. smile Då hoppas vi på det bästa imorgon då! Som bilmekanikern sa: Den bör gå igenom besiktningen. big_smile

Återkommer imorgon och berättar hur det gick på besiktningen!

292 Inlägg
14 februari 2012
vem i s-tälje lämnar du in den till ? wink

108 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
RobbanForsell skrev:

Haha vänta nu...vem borde jag inte lämna den till? wink

108 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
victor-93 skrev:
RobbanForsell skrev:

Haha vänta nu...vem borde jag inte lämna den till? wink

..och var borde jag lämna den? tongue Men det ska inte vara någon fara nu i alla fall för ha fixat allt men kul och veta var de är minst noggranna? wink

292 Inlägg
14 februari 2012
Pershagen.... dom skulle byta soppa pump i förra bilen (saab 9-5) ... vi kom till gotland parkerade och dagen efter så fick vi inte igång fanskapet... bogserade den till en verkstad där och då har dom GLÖMT att dra fast soppa pumpen och en lös bränsle slang.... Under att vi kom hela den vägen... måttligt irriterad man va när man kom hem.. så vem lämnar du till ?

108 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
RobbanForsell skrev:
Pershagen.... dom skulle byta soppa pump i förra bilen (saab 9-5) ... vi kom till gotland parkerade och dagen efter så fick vi inte igång fanskapet... bogserade den till en verkstad där och då har dom GLÖMT att dra fast soppa pumpen och en lös bränsle slang.... Under att vi kom hela den vägen... måttligt irriterad man va när man kom hem.. så vem lämnar du till ?

Jaha okej, jag trodde du snackade om besiktningstället tongue Nej, men jag lämnar till en privatperson som jag känner! Därför han gör det så billigt åt mig. Han bor i Nykvarn.

292 Inlägg
14 februari 2012
aha ... kommer från Nyken så vet säkert vem det är.. ^^ vem är du btw? nån man känner/vet ?

108 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Skicka PM istället. smile

108 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
Så där. Idag gjorde jag en ombesiktning och bilen gick igenom - utan problem! smile

Sök