har bara en 12" Mutant bas och ett 300W Mutant steg kopplat på standard bateriet! hade inget sånthär problem i min Peugeot är väl bäst att tillägga MVH !
Okej , tror inte att steget är " för stort" det ska kunna spela med det du har. Hur många kanaler är steget på?
ne de tror inte ja heller ! det är bara en kanal Mvh
Hur stor är basen då? Steget kanske är för klent. Hur många watt är basen på?
Problemet är löst, det var den plastbiten jag nämnde tidigare. Tack för all hjälp.
AGU-säkringar.......den sämsta typen av säkring IMO. Var beredd på att det kanske kan komma att strula längre fram, för även om säkringen ser hel ut så kan blecket ha dålig kontakt vid kåporna i ändarna. Bara ett tips.... Flatsäkringar är alltid att föredra
Problemet är löst, det var den plastbiten jag nämnde tidigare. Tack för all hjälp.
AGU-säkringar.......den sämsta typen av säkring IMO. Var beredd på att det kanske kan komma att strula längre fram, för även om säkringen ser hel ut så kan blecket ha dålig kontakt vid kåporna i ändarna. Bara ett tips.... Flatsäkringar är alltid att föredra
Det har uppstått ett litet problem med mitt ljud. Det gäller följande : mutant ascension 1 steg, kicker 2*12 baslåda. Jag har kopplat allt rätt, alla kablar. Jag fick först inte någon bas, men jag skruvade upp " gain lvl" lite och då gick det sen. Men en dag när jag skulle starta bilen och lyssna på ljudet så funkade det inte alls. Det är var bara stereon som funkade och alla säkringar var hela. Konstaterade att kabelskon till plus på batteriet satt dåligt och bytte den. Efter bytet så fick jag igång ljudet igen. När jag satte mig i bilen dagen därpå, vilket är idag då, så funkar det inte igen, bara stereon som funkar. Slutsteget lyser inte att det är igång, inte bas remouten heller. Då är min fråga... Vad är det för fel? Kan det vara batteriet som är dåligt och behöver laddas eller har jag dålig jord? Ska också nämna att på steget så sitter där totalt 200A, ström kabeln är säkrad med 300A. Jag fick klippa av lite på tjockleken på jord och strömkablarna för att don skulle gå in i slutsteget. Samt att strömkabeln skulle gå i säkringshållaren. Det är ett 53mm2 kabelkit. Spelar det någon roll om jag förminskat kabeln som jag gjort? Kan det påverka att steget går i Protection mode? Tacksam för svar!
har du extra batteri till det steget? har du testat att mäta spänningen på steget samt på batteriet? (mät även på remote ingången) testa att bygla + plinten med remote plinten på steget, hoppar det inte igång då är det jord eller + kabeln det är fel på (eller trasigt steg) vart har du jordat?
Jag använder mig bara av ett batteri, det är jordat under baksätet, dock inte på bältespunkten. Vad gör man när man byglar? Tack för hjälpen iaf.
då skulle jag genast skaffa ett batteri till (om du inte vill riskera att steget pajjar).. det steget kräver en hel del ström..